شناسه خبر:57364
1401/4/13 08:54:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 67 روستا این استان از طرح‌های محرومیت‌زدایی به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم شرکت آبفا بهره‌مند می‌شوند.

«یوسف عرفانی‌نسب» روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از مرحله دوم مجتمع آب‌رسانی امامزاده خشتیجان از توابع شهرستان خمین افزود: 233 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها عقد قرارداد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به مسائل اقتصادی کشور، حضور سپاه و قرارگاه امام حسن (ع) در تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های محرومیت‌زدایی آبفا تأثیرگذار است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: کاهش بارش‌ها و گرم شدن زمین موضوع آب را به بحران جدی در جهان و کشور ما تبدیل کرده است.

«علیرضا نظری»ادامه داد: انتقال آب از دریاهای جنوب کشور به برخی استان‌ها، استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب تصفیه‌شده در صنعت، آبیاری نوین کشاورزی و مصرف بهینه راهکارهای حل بحران آب است.

وی تأمین آب شرب را اولویت حاکمیت بیان کرد و افزود: ناگزیر به محدودیت در منابع آبی بخش‌های دیگر برای تأمین آب شرب هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب مجلس یازدهم گفت: خشک‌سالی در این شهرستان در طول 30 سال گذشته افزایش یافته است.

نظری اظهار کرد: به‌دلیل کمبود منابع آبی در روستاهای این شهرستان، تقویت آب شرب در روستاهای خشتیجان و ورچه انجام شد و تقویت آب در روستاهای آشیانه و سیان نیز در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت و شرایط اقتصادی کشور، تأکید کرد: اهالی روستاهای خمین که ساکن شهرهای بزرگ هستند، بهترین ظرفیت برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در مناطق روستایی به‌شمار می‌روند.

فرماندار خمین نیز با تأکید بر اینکه آب جایگزین دیگری ندارد، گفت: مصرف درست و ترویج فرهنگ مصرف آب ضروری است و بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها این فرهنگ‌سازی را در دستور کار قرار دهند.

«حمید کمانکش» ادامه داد: به‌دلیل محدودیت منابع آبی، درصورت مصرف بی‌رویه این نعمت، طرح‌های آب‌رسانی پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

در این آیین مرحله دوم مجتمع آب‌رسانی امامزاده خشتیجان از توابع خمین به سه روستای این شهرستان با 30 میلیارد ریال هزینه بهره‌برداری شد.

شناسه خبر 57364