شناسه خبر:57401
1401/4/14 09:04:58

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اشاره به ضعف ساختارهای اینترنتی سامانه سماک، گفت: جلسه آموزشی جهت چگونگی کار با سامانه سماک برای گرفتن مجوز‌های کسب‌وکار برگزار شد که روند ثبت یک مجوز را از ابتدا تا انتها بررسی و به همراه متولیان سازمان‌ها نقاط ضعف و قوت سامانه را شناسایی و پیگیری کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اشاره به ضعف ساختارهای اینترنتی سامانه سماک، گفت: جلسه آموزشی جهت چگونگی کار با سامانه سماک برای گرفتن مجوز‌های کسب‌وکار برگزار شد که روند ثبت یک مجوز را از ابتدا تا انتها بررسی و به همراه متولیان سازمان‌ها نقاط ضعف و قوت سامانه را شناسایی و پیگیری کردیم.
ظاهر پورمجاهد روز گذشته در جلسه چگونگی کار با سامانه سماک برای گرفتن مجوز‌های کسب‌وکار که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با حضور مسئولین 30 دستگاه اجرایی استان برگزار شد، با اشاره به مفاد نشست، بیان کرد: این جلسه آموزشی جهت چگونگی کار با سامانه سماک برای گرفتن مجوز‌های کسب‌وکار برگزار شد که روند ثبت یک مجوز را از ابتدا تا انتها بررسی و به همراه متولیان سازمان‌ها نقاط ضعف و قوت سامانه را شناسایی و پیگیری کردیم.
وی با بیان اینکه جلسه با دعوت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد، اذعان کرد: اکثر ادارات در این جلسه حضور دارند که در ابتدای جلسه تشریح کامل سامانه صورت گرفت و متوجه کمبود زیرساخت‌های موجود در استان و برخی مشکلات تخصصی نرم‌افزاری سامانه شدیم.
پورمجاهد با اشاره به تشریح سامانه، خاطرنشان کرد: روند ثبت کسب مجوز‌ها را از طریق یکی از طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی و طرح سازمان صمت مرحله به مرحله پیگیری کردیم و متوجه شدیم برای دسترسی بهتر و رفاه افراد متقاضی، نرم‌افزار سامانه نیازمند تغییر و رسیدگی است.
وی با بیان اینکه در مسیر ثبت اطلاعات مشکلاتی وجود داشت، اذعان کرد: به محض شناسایی مشکلات سامانه با مسئول کشوری مرکز خدمات و اجرای سامانه مذاکره تلفنی برقرار کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان بیان کرد: طی صحبت تلفنی قرار شد همه دستگاه‌ها اشکالاتی که در مسیر کاری جهت ثبت مجوز مانع ایجاد می‌کند را مشخص کرده و اطلاع دهند.
وی با اشاره به جلسه آتی، گفت: تمام دستگاه‌ها موظف شدند تا روز سه‌شنبه به سامانه مراجعه و اشکالات را در جلسه ویدئوکنفرانس کشوری مطرح کنند.
پورمجاهد با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی طبق آماری که داد از ابتدای سال تعداد 100 مجوز صادر کرده‌، خاطرنشان کرد: مجوز‌های متنوعی تاکنون صادر شده است؛ برای مثال سازمان اصناف هم مجوزها را از طریق این سامانه صادر می‌کند.
وی افزود: همچنین بحث مشاغل‌ خانگی و طرح کسب‌وکارهای خُرد و کوچک از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درحال پیگیری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اشاره به ورود سازمان صمت به سامانه مجوز‌ها، گفت: برای استان ورود سازمان صنعت، معدن و تجارت به این سامانه از اهمیت بالایی برخوردار بود که صورت گرفته است.
وی با اشاره به سامانه بهینه‌یاب وزارت صمت، اذعان کرد: بین سامانه سماک و سامانه بهینه‌یاب وزارت صمت اتصال آن‌طور که در جلسه تست کردند، صورت نگرفت و قرار شد مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ایرادات نرم‌افزاری را به تهران منتقل کنند.
پورمجاهد با اشاره به دسترسی آسان به این سامانه، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از منزل و سیستم شخصی خود وارد این سامانه شوند و به‌صورت الکترونیکی کارهای ثبت مجوز را پیگیری کنند.
وی با اشاره به برخی کمبود زیرساخت‌های استان، بیان کرد: برخی از قسمت‌های سامانه دچار مشکل است؛ برای مثال سازمان صمت با مشکلاتی مواجه شده بود که جهت حل این مشکلات باید پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان با اشاره به قسمتی از سامانه، اذعان کرد: در سامانه سماک قید شده که دستگاه متولی موظف به پیگیری نقص کار یا استعلام‌های متقاضیان است؛ به همین دلیل باید ابتدا دستگاه‌ها به‌صورت جداگانه وارد پنل‌های سازمانی خود بشوند تا به‌طور کامل مشکلات شناسایی و سپس حل شود.
.

شناسه خبر 57401