شناسه خبر:57559
1401/4/21 08:35:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از رفع موانع سه واحد تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

«ظاهر پورمجاهد» روز دوشنبه در هفدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: شرکت «مداوادارو» مشکلاتی در زمینه معوقات در بانک توسعه و تعاون داشت که طبق موافقت همه اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقرر شد در راستای بازپرداخت معوقات، به مدت دو ماه توقیف اموال به تأخیر بیفتد.

به گفته وی شرکت «بسیم هاله» مسائلی در زمینه استقرار در شهرک صنعتی بوعلی و حل مشکل آلایندگی داشت که با موافقت اعضا و انجام برخی تعهدات، مشکلاتش برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه بازگشت 9 درصد ارزش‌افزوده حاصل از صادرات به شرکت «آسیاسیم» مورد بررسی قرار گرفت، افزود: مقرر شد مشکل بازگشت ارزش‌افزوده، با نگاه مثبت مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان برای شرکت‌های دارای صادرات رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت مردمی و نماینده عالی دولت در استان به شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان ویژه است، خاطرنشان کرد: طبق سیاست‌های دولت مردمی و نگاه مثبت استاندار همدان ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان تشکیل شد و در سال جدید در راستای سیاست دو برابری کردن شرکت‌های دانش‌بنیان، طبق گزارش پارک علم و فناوری، از آغاز سال جاری تاکنون 11 شرکت دانش‌بنیان ثبت شد و هم‌اکنون تعداد کل شرکت‌های دانش‌بنیان استان از 54 به 64 واحد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با توجه به ظرفیت و امکانات استان در حوزه‌های مختلف، فعالیت داشته باشند و دولت نیز از آن‌ها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

استان همدان دارای حدود دو هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

شناسه خبر 57559