شناسه خبر:57574
1401/4/21 08:53:42
قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد:

کردستان میزبان اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی

سپهرغرب، گروه خبر: قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، اظهار کرد: میزبان اصلی اجلاسیه وحدت قطعاً خود کردستان و خاصتاً نماینده ولی فقیه در استان است.

وی استقبال دستگاه‌های اجرایی از برگزاری اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان را بسیار امیدآفرین توصیف کرد.

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی مردم کردستان در ایام جنگ تحمیلی و قبل از آن هم دلیل پیروزی نظام در برابر هجمه‌های گسترده دشمنان داخلی و خارجی بود.

به گفته موسوی، مرزداری و ایثار و از خودگذشتگی مردم کردستان در دفاع از انقلاب و کشور بی‌نظیر بود که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان مشاهده کرد.

وی گفت: متأسفانه حضور گروهک‌های ضدانقلاب در آن دوران در مقطع مانع از رسانه‌ای شدن ایثارگری و از خودگذشتگی مرزداران در این خطه شهیدپرور بود.

وی اضافه کرد: تصور از کردستان در بیشتر استان‌ها با واقعیت‌ها فرسنگ‌ها فاصله داشت.

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار کرد: متأسفانه رسانه‌ها در آن روزها غفلت می‌کردند و آنگونه بایسته و شایسته حضور و ایثارگری مردم کردستان را به تصویر نکشیدند.

موسوی اضافه کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان و استقبال به‌یاد ماندنی مردم از معظم‌له بسیاری از دیدگاه‌های امنیتی نسبت به این استان تغییر کرد.

وی اضافه کرد: بعد از سفر رهبری به کردستان انقلابی در ذهنیت مردم نسبت به کردستان شکل گرفت و شاهد حضور قابل توجه مهمانان و گردشگران از اقصی‌نقاط کشور در کردستان بودیم که نقش بسزایی در توسعه همه‌جانبه این استان داشت.

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مشاورین رئیس جمهور در امور اهل سنت از عزیزان حنفی بود که این دوره از تسنن امام شافعی است.

موسوی اظهار کرد: همایش بین‌المللی وحدت اسلامی می‌تواند بستری برای معرفی بیشتر کردستان باشد.

وی به اهمیت تقریب مذاهب هم گریزی زد و گفت: دانشگاه تقریب مذاهب دنبال این است که دانشکده مذاهب کردستان به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود تا دانشجو از سایر کشورها پذیرش کند.

شناسه خبر 57574