شناسه خبر:57674
1401/4/23 08:56:11

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان مرزی پاوه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و جمعی از وزرای دولت سیزدهم به استان کرمانشاه، گفت: تأمین آب شرب، ایجاد کنارگذر و توسعه بازارچه مرزی شوشمی مهم‌ترین مطالبه مردم شهرستان پاوه از رئیس‌جمهور است.

«اردشیر رستمی» روز چهارشنبه افزود: مطالبات شهرستان در بخش مالی و غیر مالی تدوین شده تا فردا به هیئت دولت ارائه شود.

وی مهم‌ترین این مطالبات را اعتبار برای تکمیل طرح تأمین آب شرب شهرستان پاوه از چشمه هانه کوان، مطالعه و اعتبار به‌منظور تأمین آب شرب شهر پاوه و روستاهای مسیر از سد داریان اعلام کرد.

فرماندار پاوه افزود: تأمین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات تأمین آب شرب شهر بانه وره، شهر نوسود، روستاهای مسیر بازارچه مرزی شوشمی، تأمین اعتبار برای مطالعه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه برای شهرهای نوسود، نودشه، باینگان و بانه وره، از دیگر مطالبات مردم این شهرستان هستند.

رستمی اظهار کرد: اجرای کامل طرح جامع پایانه مرزی شوشمی، تأمین اعتبار و آغاز عملیات اجرایی کمربندی شهر پاوه، تکمیل و احداث پروژه‌های طرح نظام سلامت در شهرستان و اجرای طرح‌های آبخیزداری از دیگر مطالبات مردم پاوه محسوب می‌شود.

وی سامان‌دهی موضوع کوله‌بری را نیز از دیگر مطالبات مردم شهرستان دانست و گفت: در بخش غیر مالی نیز مطالبات شهرستان شامل ایجاد معبر رسمی در شوشمی به‌منظور انجام مبادلات مرزی توسط مرزنشینان می‌شود.

فرماندار پاوه یادآور شد: اجرایی شدن تردد مسافر در پایانه مرزی شوشمی، تعدیل و تقلیل حریم تأسیساتی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان در محدوده طرح هادی روستاهای تابعه، مطالعه، تأمین و تخصیص آب شرب شهرها و روستاهای تابعه و آب باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و دشت سنجابی از سد داریان را نیز در سفر رئیس‌جمهوری پیگیری خواهیم کرد.

رستمی ادامه داد: همچنین لزوم بازنگری نقشه‌های منابع طبیعی و خارج کردن املاک و مستثنیات مردم از اراضی ملی، حفظ حریم منابع آبی، الزام بانک‌ها در امهال تسهیلات سال سوم زلزله و وام‌های گردشگری، الزام بانک‌ها به کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال، صدور مجوز رادیو هورامان، واگذاری اراضی ملی در داخل طرح‌های جامع و تفصیلی شهری و طرح هادی روستایی، صدور مجوز بازگشایی مرز پیله‌وری سازان در بخش باینگان و ارتقای فرمانداری پاوه به‌عنوان فرماندار ویژه از مهم‌ترین مطالبات غیر مالی شهرستان است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به همراه 10 تن از وزرای دولت سیزدهم در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت روز پنجشنبه‌ 23 تیرماه به‌منظور بررسی مشکلات و مسائل استان کرمانشاه به این خطه سفر می‌کند. دیدار با مردم شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان و دیدار با اقشار مختلف مردم استان در ورزشگاه حضرت امام (ره) کرمانشاه، از برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر یک‌روزه است.

اعضای هیئت دولت که در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند، به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در شهرستان‌های مختلف حضور می‌یابند و مشکلات مردم را در حوزه‌های متعدد بررسی می‌کنند. نتایج این بررسی‌ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود، مطرح و برای رفع آن‌ها اعتبارات مناسب مصوب می‌شود.

شناسه خبر 57674