شناسه خبر:57879
1401/4/29 09:36:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از تدوین بسته اشتغال‌زایی 6 وجهی برای طرح در قرارگاه ملی کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از مأموریت‌های اصلی مدیران استان است.

«بهزاد باباخانی» روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی تشکیل قرارگاه کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه در استانداری افزود: دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل قرارگاه ملی کاهش نرخ بیکاری یکی از بهترین مصوبات سفر است و فرصت طلایی پیش روی استان قرار داده تا از آن برای طرح مشکلات استان در سطح ملی و انجام اقدامات اساسی برای کاهش نرخ بیکاری استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: در این قرارگاه که قرار است به‌زودی به ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل شود، برنامه‌ها و مطالبات بسیار مهمی از طرف استان تدوین و طرح خواهد شد.

باباخانی افزود: بسته 6 وجهی شامل راه‌اندازی پروژه‌های ضربتی اشتغال‌زا که موانع در سطح ملی دارند، رفع مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری خارج از اختیار استان، بسته مشوق‌های سرمایه‌گذاری، بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به دولت، بسته مجوزهای اشتغال‌زا مورد نیاز استان و بسته زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه اشتغال تهیه و به‌عنوان مطالبه استان در قرارگاه ملی مطرح خواهد شد.

در بیست‌وهشتمین سفر استانی رئیس‌جمهور که روز پنجشنبه 23 تیرماه به استان کرمانشاه انجام شد، 200 طرح برای توسعه استان به تصویب رسید که براساس اعلام رئیس‌جمهور در نشست خبری پایان سفر 11 طرح مربوط به کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است.

استان کرمانشاه بیش از دو میلیون نفر جمعیت در 34 شهر و دو هزار و 590 روستا دارد و براساس اعلام رسمی مرکز ملی آمار ایران، نرخ بیکاری فصل بهار سال 1401 این استان 15.4 درصد است.

براساس اعلام مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه، 600 هزار نفر در رده سنی مربوط به اشتغال قرار دارند و از این تعداد 98 هزار نفر بیکار هستند.

«یاور محمدی» افزود: از میان 98 هزار نفر بیکار استان، 38 هزار نفر معادل 40 درصد آن‌ها دانش‌آموخته دانشگاه هستند که به‌دلیل عدم مهارت عملی، نمی‌توانند شغل پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است، یکی از دلایل اصلی آن را عدم آموزش مهارتی و عملی دانش‌آموختگان عنوان کرد.

محمدی در ادامه نرخ بیکاری مردان استان را 14 درصد و زنان را 19 درصد عنوان کرد.

شناسه خبر 57879