شناسه خبر:57921
1401/4/30 08:15:37

سپهرغرب، گروه خبر: ‍فرماندار همدان گفت:زیرساخت‌های ورزشی باید برای عموم مردم قابل استفاده باشد

محمد علی محمدی در شورای تربیت بدنی و ورزش شهرستان همدان گفت: امکانات و زیر ساختهای ورزشی در اختیار تربیت بدنی، ادارات و مراکز آموزشی باید برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

وی با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای در برخی از موضوعات افزود: به‌جای تجمیع امکانات و حرکت به سمت اهداف با عملکرد پراکنده و محدود کردن امکانات و‌خدمات به اقشار خاص، کارکنان یا افراد محدود به نتیجه نمی‌رسیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی و فضای مجازی قابل توجه است تاکید کرد: باید فضا را باز کنیم و‌ با نگاه بلند به سلامت شهروندان توجه کنیم.امکانات برای استفاده مردم فراهم شده و از حداکثر ظرفیت‌های موجود باید در این راستا اسنفاده کنیم.

وی افزود: تامین زیر ساختهای ورزشی و پیاده روی از جمله ضرورتهای متوجه مسئولان و دغدغه ما دسترسی اقشار محروم و‌کم درآمد به امکانات ورزشی است.

محمدی اضافه کرد: پیاده‌راه بلوار ارم یک طرح مناسب و کارامد در جهت سلامت مردم است هر چند مخالفانی داشت اما اکنون بهترین فرصت برای احداث چنین فضاهایی در دیگر نقاط شهر مانند حاشیه بلوار آیت الله نجفی یا حاشیه بلوار امام خمینی (ره) است.

رئیس شورای تربیت بدنی و ورزش شهرستان همدان تصریح کرد: برون سپاری و‌خودگردان بودن مجموعه‌های ورزشی محاسنی داشته اما نباید اجازه دهیم زیر ساختها فقط در اختیار قشر برخوردارو همراه با هزینه‌های خاص باشد.

محمدی افزود: مرکزبهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با راه اندازی ایستگاههای سیار سنجش فشار خون و اینگونه موارد در مراکز پر تردد هشدارها و‌تهدیدهای ناشی ازکم تحرکی را به مردم اطلاع رسانی کند.

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی عملیاتی جهت مقابله با کم تحرکی و تغییر سبک زندگی گفت: هم اکنون 34 ایستگاه ورزش همگانی در شهرستان همدان فعال است که 20 پایگاه مربوط به بانوان و 14 پایگاه مربوط به آقایان است.

شناسه خبر 57921