شناسه خبر:58042
1401/5/2 08:45:51
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران رسانه‌های استان همدان خبر داد:

پیگیر ساخت مسکن برای اصحاب رسانه استان همدان هستیم

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: رئیس انجمن صنفی مدیران رسانه‌های استان همدان در جشن بزرگ کرامت قلم با اشاره به اینکه به دنبال پایداری اقتصاد اهل رسانه هستیم، گفت: پیگیر گرفتن مجوز دانشگاه رسانه در استان همدان و همچنین ساخت مسکن برای اهالی رسانه هستیم.

مسعود پورصالحی روز جمعه 31 تیرماه در مراسمی که با عنوان جشن بزرگ کرامت قلم با حضور اصحاب رسانه و مسئولان استان در اردوگاه فجر برگزار شد، با بیان اینکه سرسلسله هویت شغل خبرنگاری پیامبران الهی بودند، گفت: پیامبران وحی را از خداوند دریافت و به مردم ابلاغ کردند.

وی با اشاره به جایگاه والای قلم، اظهار کرد: این جایگاه چنین است که خداوند در کنار نام جلیلش و نام پیامبرانش، به قلم و آنچه با آن می‌نویسند، در قرآن مجید اشاره کرده است.

پورصالحی با مقدس خواندن شغل خبرنگاری و گران‌قدر شمردن این کار، افزود: خبرنگار با ابزار مقدس قلم در دست پا بر جای پیامبران گذاشته است و در مسیر آگاهی‌بخشی و هدایت جامعه است و برای رضای خدا و بنده‌اش قلم می‌زند.

وی با بیان اینکه قلم زبان و بیان عقل و معرفت بشر است، تصریح کرد: قلم بیانگر فکر و فرهنگ بوده، قلم ابزار جهاد فرهنگی و مقابله با تهاجمات فرهنگی است.

پورصالحی با اشاره به حفظ کرامت قلم، افزود: برای حفظ کرامت قلم، آن کس که قلم در دست می‌گیرد، باید روحی کریم داشته باشد و به سلاح پرهیزگاری مجهز باشد. کرامت قلم حفظ نمی‌شود، مگر آنکه تنها به نام مردم و برای آنان و در راه رضای خدا باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قلمی که برای رفع دردی از محرومان به حرکت درآید همان قلمی است که خداوند به آن قسم یاد کرده، گفت: قلمی که دردی را درنیابد، تکه چوبی آغشته به جوهر است.

وی با اشاره به اینکه همدان جزء معدود استان‌هایی است که در سال 98 مجموعه‌ای به‌نام انجمن صنفی مدیران رسانه‌های استان را تشکیل داد، اذعان کرد: این مجموعه با محوریت مرحوم مهدی کاشی که دیگر در میان ما نیستند، شکل گرفت. یکی از فلسفه‌های وجودی انجمن صنفی، موضوع کرامت قلم و ارزش نهادن به آن است که در شرح وظایف انجمن سعی شده با انجام کارهای بنیادی، کرامت قلم را برای اصحاب رسانه استان همدان به‌وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه اقداماتی در این انجمن صنفی برای خبرنگاران انجام شده است، افزود: ازجمله کارهای انجام‌شده، راه‌اندازی سایت انجمن صنفی است؛ ازجمله کارهای پیش رو نیز تجمیع اخبار کل استان در پایگاه خبری انجمن صنفی خواهد بود که منبع معتبری برای استفاده از اخبار در سطح استان و کشور می‌شود.

پورصالحی با اشاره به اینکه انجمن وابسته به هیچ ارگانی نیست، گفت: اعضای هیئت‌مدیره با ظرفیت‌هایی که در دست دارند، کارها را پیگیری می‌کنند؛ در دو سال گذشته یکی از حوزه‌های درنظر گرفته‌شده، گردشگری بوده که در این زمینه سفرهای زیارتی با وام‌های بدون بهره را شاهد بوده‌ایم.

وی پیرو مطلب فوق به اعطای وام‌های 22 و 35 میلیون تومانی (جمعاً) برای سفر به مشهد اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر این توزیع 15 سری اقلام معیشتی و کالاهای ضروری به قیمت بازار بین اعضای انجمن و خبرنگاران را داشته‌ایم.

پورصالحی با بیان اینکه اقتصاد رسانه بسیار مهم است، اظهار کرد: وابسته نبودن رسانه ازجمله ملزومات است تا اصحاب قلم بدون وابستگی (که معضل بزرگی در این حرفه است) کار انجام دهند و قلم بزنند که باعث آسیب‌پذیری رسانه و اهل آن نشود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به دنبال پایداری اقتصاد اهل رسانه هستیم، گفت: پیگیر گرفتن مجوز دانشگاه رسانه در استان همدان و همچنین ساخت مسکن برای اهالی رسانه هستیم و در این خصوص از نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام فلاحی تقاضای اختصاص زمین در طرح ملی مسکن برای اصحاب رسانه را داریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه کرامت قلم بسیار باارزش است که خداوند نیز به آن اشاره کرده، ابراز کرد: معجزه جاودان عالم هستی «قرآن»، با نوشتن به ما رسیده است.

حسن رضانیا با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته اهل قلم در اطلاع‌رسانی‌ها کمک کرده‌اند، اظهار کرد: مشکل آب در استان داریم که طی دولت گذشته مسئولین کوتاهی در این امر داشته‌اند و درحال حاضر مطالبه‌گر شده‌اند؛ اما ما تمام تلاشمان را در این خصوص داشته‌ایم که پیشرفت 50 درصدی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه درخصوص تأمین زمین مسکن ملی همدان دارای رتبه 32 تا 33 در بین استان‌های کشور بوده، اذعان کرد: درحال حاضر این رتبه به پنجم کشوری رسیده و همدان جزء باثبات‌ترین استان‌های کشور در این زمینه است.

رضانیا با اشاره به حضور هیئت دولت در همدان، گفت: اخبار خوبی را با حضور هیئت دولت خواهیم داشت‌.

وی از اصحاب رسانه خواست تا صدای وحدت و یکدلی را در استان طنین‌انداز کنند و افزود: دولت وقتی همدلی مردمی و رسانه‌ها را شاهد باشد، رفاهیئت بیشتری را درنظر خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به عنوان کرامت قلم، بیان کرد: نقش اصحاب رسانه در شفاف‌سازی حقایق، امانت‌داری، نزاکت و حفظ حرمت قلم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌ احمدحسین فلاحی با اشاره به اینکه وقایع ثبت‌شده تاریخ توسط اصحاب قلم صورت پذیرفته است، اذعان کرد: ثبت وقایع تاریخی بسیار حساس و سخت بوده است و طبق شنیده‌ها جمع‌آوری و ثبت اتفاقات تاریخ، زحمات بسیاری برای اصحاب قلم و خبرنگاران داشته است.

حجت‌الاسلام‌ فلاحی با اشاره به برخورد حضرت امام (ره) در تاریخ‌نگاری انقلاب، گفت: در قسمت‌هایی که اهالی قلم بعضی وقایع انقلاب را شفاف‌سازی نکرده بودند، حضرت امام تذکر دادند تا تمام حقایق را بدون ذره‌ای تغییر درکمال امانت‌داری عنوان کنند.

وی با بیان اینکه نگارش خبر برای آیندگان از اهمیت والایی برخوردار است، اذعان کرد: ثبت وقایع برای آیندگان مهم است و خبرنگاران که امانت‌داران نسل آینده هستند، می‌توانند با بیان وقایع تاریخ و ثبت حقایق، نقشی مؤثر را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام‌ فلاحی با اشاره به حساسیت شغل خبرنگاری، خاطرنشان کرد: گاهی زحمات و حقوق یک گروه در مقابل یک قلمی که میلرزد، ضایع می‌شود؛ بنابراین باید در همه حال اصحاب قلم خدا را درنظر بگیرند‌.

وی با اشاره به وظایف خبرنگار، افزود: وظیفه اساسی ما در وهله نخست با قبول تمام سختی‌های این شغل، توجه به خداوند است.

حجت‌الاسلام‌ فلاحی با بیان اینکه شغل خبرنگاری جزء شغل‌های سخت است، گفت: بحث استقلال اقتصادی باید در این شغل به‌درستی رعایت شود.

وی افزود: نباید خبرنگار و یا رسانه وابستگی مالی داشته باشد، چراکه قطعاً تأثیر مستقیم در قلم و قضاوت او در جامعه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بحث آینده شغلی خبرنگاران بارها مطرح شده است، گفت: بیشترین مشکلات اقتصادی است که این موضوع به اساس کار رسانه آسیب می‌زند؛ البته با مدیریت و تحقق منابع پایدار، این مشکلات قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری همه‌جانبه می‌توانیم رسانه را به استقلال مالی صحیح برسانیم.

حجت‌الاسلام‌ فلاحی با بیان اینکه اگر بخواهیم شفاف‌سازی به‌موقع داشته باشیم و حقایق را به‌هنگام بیان کنیم در ابتدا باید ملاحظات را کنار گذاشته و تنها رضایت خداوند را درنظر بگیریم، گفت: در بیان حقایق جز خدا از کسی نترسیم.

وی با بیان اینکه استواری در بیان حقایق بسیار سخت است، اظهار کرد: خداوند شاهد و ناظر بر حقایق بوده و تسویه‌کننده هم او است؛ تقدس قلم در بحث رسانه و بیان حقایق از اهمیت والایی برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رسانه می‌تواند به جامعه نظم دهد، به صحبت‌های خود پایان داد.

دیگر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه افرادی که پیام‌رسان هستند ویژگی‌هایی دارند، گفت: پیام‌رسان باید تبلیغش مبین و روشن باشد که علامه طباطبایی درخصوص پیام‌رسانی قرآن می‌فرماید هیچ تاریکی در قرآن وجود ندارد و هرچه پیام شفاف‌تر باشد، به روشن بودن نزدیک‌تر است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه عدالت در خبر شرط است، اظهار کرد: اگر خبر از واقعیت کمتر و یا بیشتر باشد، ظلم است و اگر به‌دلیل خوش‌آمد یا بدآمد خود و یا کسی، خبر را به ضرر یا به نفع شخصی نوشته شود درست نیست و بهترین روز ما زمانی است که خبر خبرنگار کاملاً درست باشد و همگان این درستی را قبول داشته باشند.

وی با بیان اینکه کار خبر بسیار مهم است، گفت: ممکن است گاهی افرادی البته به‌ندرت وجود داشته باشند که اخبار را به‌درستی کار نکنند؛ به نظرم در قوت دادن به خبری یا تضعیف آن، باید دید خبر مذکور به استان و کشور کمک می‌کند یا خیر؟ که اگر در راه توسعه نباشد، باید به اصلاح آن پرداخت.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه باید طرح‌های توسعه همدان تسریع یابند، ابراز کرد: نباید طرح کلان‌شهر شدن همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین 12 ساله شود؛ باید یک نهضت راه بیفتد تا 50 هزار واحد مسکونی در همدان ساخته شود و این اتفاق با کمک همه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه جهت این طرح یک‌هزار و 400 متر زمین برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی مورد نیاز است، تصریح کرد: با کمک همه مردم همدان در این خصوص، از حضور اجباری دو خانواده در یک منزل، جلوگیری شود و به افراد تسهیلات بانکی تعلق بگیرد تا مردم راحت‌تر در طرح مسکن ثبت‌نام کنند.

حاجی‌بابایی نوید برگزاری جشنواره بزرگ رسانه‌ای غرب کشور را در همدان داد و افزود: این جشنواره در روزهای آتی و با کمک وزیر ارشاد در همدان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ویان نیز ضمن تشکر از خبرنگاران که صدای صنعتگران همدان بوده‌اند، گفت: از مدیران همدان به‌خاطر دمیدن روح جوان در صنعت استان همدان، تشکر می‌کنم.

پوریا حاتمیان در ادامه به سرمایه‌گذاری که در مجموعه خود با پنج هزار میلیارد تومان و مشغول کردن 300 نفر در منطقه محروم کبودراهنگ کمک شایانی به اشتغال استان می‌کند اشاره و اظهار کرد: در آینده با 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال 800 نفر در استان، کار را پیش خواهد برد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار مذکور در شهرک صنعتی ویان نیز مشغول به کار است، گفت: از مسئولین خواستاریم که این سرمایه‌گذار را کمک کنند تا در همدان بماند و بتواند باعث ارتقای اقتصادمان باشد.

شناسه خبر 58042