شناسه خبر:58079
1401/5/3 08:30:03

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری قصر شیرین و اختصاص 650 میلیارد تومان برای ادامه پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی برای تداوم عملیات اجرایی آن پس از 10 سال توقف، از مهم‌ترین مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه بود.

«شهریار حیدری» روز یکشنبه افزود: سفر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه مصوبه‌های مهمی به دنبال داشت و در این سفر اعتبارات مناسبی برای ادامه پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهرستان‌ها تخصیص یافت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این سفر یک رایزنی جدی و استدلال قوی می‌خواست که معمولاً دو ماه قبل از سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه برنامه سفر برابر ملزومات و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، تنظیم می‌شود.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور کشورمان به‌صورت هوایی از شهرستان‌های قصر شیرین و گیلانغرب و به‌صورت میدانی از سرپل‌ ذهاب دیدن کردند که به نمایندگی از طرف مردم این شهرستان از وی قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همچنین در این سفر رئیس‌جمهور دستور امهال تسهیلات زلزله و بخشش معوقات و اعتبار لازم برای تکمیل سامانه گرمسیری را صادر کردند.

وی اضافه کرد: توجه به منطقه درمجموع مورد تأکید رهبر انقلاب بوده و مایه افتخار است که رهبر معظم انقلاب همواره پروژه سامانه گرمسیری را دنبال می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه یک‌هزار و 500 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی درنظر گرفته شده که نیمی از این اعتبار برای شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب است، گفت: بحث منطقه آزاد صرفاً برای قصر شیرین نیست و تمام استان‌ها به‌صورت عام و شهرستان‌های قصر شیرین و سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب به‌صورت خاص از آن بهره‌مند می‌شوند.

حیدری افزود: دولت در پنج نقطه با وجود گرفتاری‌های مالی در سطح هر سه شهرستان درحال روکش آسفالت راه‌ها است و همچنین مردم سه شهرستان نگران و گله‌مند از تلفات جاده‌ای هستند که تا سه ماه پیش به‌جز جاده کربلا، هیچکدام از محورهای مواصلاتی شامل ماده 23 نمی‌شد؛ اما امروز دولت ملزم به مطالعه تمام محورهای مواصلاتی سه شهرستان شده که کارهای زیربنایی در راه‌ها را انجام دهد.

وی اظهار کرد: اکنون جاده گیلانغرب به سومار درحال راه‌سازی است و پایانه مرزی سومار به‌زودی وارد مدار تبادلات و رفت‌وآمد بین کشور با عراق می‌شود و مجوز ساخت پایانه برای این مرز رسمی گرفته شده است.

حیدری اذعان کرد: در حوزه عمران و آبادانی 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته که بخش زیادی از آن به شهرستان‌های مرزی که از مناطق محروم هستند، اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم غرب استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کار خوبی برای چهار استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان تحت عنوان سامان‌دهی وضعیت مرزنشینان و فعالیت مرزنشینی در قالب بحث کولبری انجام شده است.

وی ادامه داد: در اقدامات انجام‌شده امروز تمام شهرستان‌های مرزی از سامانه مرزنشینی برخوردار شده و قرار است برای هر خانوار ماهیانه مبلغ دو میلیون تومان از محل معافیت عوارض بازرگانی به حساب سرپرستان واریز شود.

حیدری بیان کرد: از توجهات نظام و دولت مردمی سیزدهم که توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: امروز کسی ادعای حل و رفع تمام مشکلات را ندارد و مشکلات معیشتی وجود دارد، اما کارها و اقداماتی که انجام شده باید گفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران و تهران کانون توجهات غرب و شرق شده، به‌خاطر ژئوپولوتیک بودن نظام و قدرتی است که نظام از مردم و حاکمیت گرفته است که باید مورد افتخار ما باشد.

وی اشاره کرد: آمریکا نگران قدرت گرفتن جمهوری اسلامی است و روسیه دارد از قدرت ما برای مهار آمریکا در منطقه استفاده می‌کند و ترکیه به‌عنوان کشوری منافع‌طلب، امروز به دنبال قرار گرفتن در کنار جمهوری اسلامی است.

رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت 23 تیرماه امسال در قالب سفر استانی به استان کرمانشاه سفر کردند و در پایان این سفر 200 طرح با بیش از 33 هزار میلیارد تومان برای عمران و آبادانی استان به تصویب رسید.

شناسه خبر 58079