شناسه خبر:58096
1401/5/3 09:23:44

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: 6 هزار میلیارد ریال از منابع مالی در آستانه سفر هیئت دولت به این استان برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان اختصاص یافت.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده این منابع مالی روز سفر رئیس‌جمهوری به استان مرکزی اختصاص یافت و مطالبات پرداخت شد و ازنظر پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز شرایط نسبت به پارسال بهتر است.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 88 درصد افزایش داشته است.

استاندار مرکزی با یادآوری آغاز خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه در استان مرکزی، گفت: خرید تضمینی این محصول تاکنون 35 تُن بیشتر از تمام خرید تضمینی گندم در سال گذشته از کشاورزان بوده است.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته باشد و از 150 هزار تُن که معادل نیاز استان است، فراتر برود.

وی درخصوص نصب کارت‌خوان در نانوایی‌های استان مرکزی اظهار کرد: با وجود آنکه این استان به‌عنوان پانزدهمین استان کشور در نصب کارت‌خوان در نانوایی‌ها بود، (براساس آخرین آمار ارزیابی در کشور) رتبه سوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده و حدود 97 درصد نانوایی‌ها به کارت‌خوان تجهیز شدند.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

شناسه خبر 58096