شناسه خبر:58136
1401/5/4 08:29:06

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار تویسرکان از حضور وزیر میراث فرهنگی در این شهرستان در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان همدان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح سامان‌دهی و توسعه بارگاه حضرت حبقوق (ع) در این برنامه آغاز می‌شود.

حسین افشاری با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان همدان، اظهار کرد: مقدمات سفر را با محوریت استاندار از ابتدای امسال انجام داده‌ بودیم و بنا به تصمیمات نهاد ریاست‌جمهوری، آمادگی برای سفر وجود داشت.

وی افزود: پروژه‌های شهرستان‌های 10 گانه ازجمله تویسرکان در دو بخش زیربنایی و عمرانی و اقتصادی اشتغال‌زا در کمیته‌های مختلف بررسی و اولویت‌ها به تفکیک احصا و به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد شده که بعد از تأیید ریاست‌ جمهور، قطعی می‌شود.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه پیشنهادات شهرستان تویسرکان با هماهنگی استاندار پروژه‌های قابل توجه و مهم، زیرساختی و اقتصادی است، تکمیل بزرگراه تویسرکان به کنگاور، تعریض و ایمن‌سازی محور تویسرکان- گنجنامه به همدان، تکمیل و بهره‌برداری از سد خرم‌رود، کنارگذر شمالی شهر تویسرکان، راه دسترسی راه‌آهن باباکمال، تکمیل اورژانس بیمارستان سردار سلیمانی و مجموعه خانه پزشکان متخصص را بخشی از این پروژه‌ها برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم این است که در سفرهای استانی آغاز پروژه‌های جدید را نمی‌پذیرد، بیان کرد: عمده توان دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد متمرکز است؛ بنابراین ما منتظریم تیم معاون اول و هیئت همراه کدام پیشنهادات استان ازجمله تویسرکان را نهایی می‌کنند.

افشاری در ادامه از حضور عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی از هیئت دولت در شهرستان تویسرکان خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور وزیر میراث فرهنگی در تویسرکان قطعی است، اما سایر برنامه‌ها و اقدامات طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی به آغاز عملیات اجرایی طرح سامان‌دهی و توسعه بارگاه حضرت حبقوق نبی (ع) با حضور وزیر میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: طرح اولیه این پروژه توسط اساتید دانشگاه تهیه و مراحل آن بررسی و تصویب شده است؛ البته طرح قبلاً از سوی هیئت امنای حبقوق (ع) مورد تأیید قرار گرفت.

شناسه خبر 58136