شناسه خبر:58144
1401/5/4 08:45:39
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام خبر داد؛

وصول 240 میلیارد تومان از درآمدهای استان ایلام

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی ایلام با اشاره به وصول 240 میلیارد تومان از درآمدهای استان ایلام طی سال جاری گفت: همچنین تاکنون 280 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 در استان پرداخت شده است.

سعید رشنوادی صبح دوشنبه در جلسه با مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام با حضور ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی در کنار دیوان محاسبات با رصد امورات مالی برای اجرای نظم و انضباط مالی و افزایش شفافیت اطلاعات مالی دستگاه‌ها تلاش می‌کنند.

وی گفت: اهمیت نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه شعار این دولت شفافیت، پاکدستی و مبارزه با فساد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام با اشاره به اینکه 65 ذی‌حساب در دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت دارند، بیان کرد: ذی‌حسابان استان نهایت همکاری را دیوان محاسبات استان دارند و همواره از مشاوره و راهنمایی این دستگاه نظارتی استفاده می‌کنند.

رشنوادی همه دغدغه ذی‌حسابان و دیوان محاسبات برای اجرای قانون و استفاده درست از منابع و جلوگیری از حیف شدن منابع است، خوشبختانه تعامل و همکاری بسیاری خوبی بین ذیحسابان و دیوان محاسبات در استان وجود دارد.

*4 هزار فقره سند تک‌برگ برای دستگاه‌های اجرایی استان صادر شد

وی گفت: یکی از تکالیف امور اقتصاد و دارایی بحث مولدسازی داریی‌های دولت با استفاده از شناسایی اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی است که در این زمینه سال گذشته طی فروش 6 فقره املاک مازاد بیش از 18 میلیارد تومان مولدسازی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام با اشاره به اینکه برای سال جاری پیش‌بینی شده بیش از 200 میلیارد تومان از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به فروش برسد، افزود: ذیحسابان در این زمینه مانند سال گذشته نهایت همکاری را داشته باشند و حتی در این زمینه پاداش درنظرگرفته شده است.

رشنوادی اضافه کرد: در بحث سند تک‌برگ دستگاه‌های اجرایی استان نیز تاکنون چهار هزار فقره سند تک‌برگ برای دستگاه‌های اجرایی استان صادر شده است.

وی بیان کرد: 728 میلیارد تومان درآمد در سال جاری استان ایلام پیش‌بینی شده که تاکنون 240 میلیارد تومان از درآمدهای استان وصول و محقق شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام اضافه کرد: صدور 451 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی، تهاتر 54 میلیارد تومان اعتبار با امور مالیاتی و بانک‌های استان، فعال شدن 665 حساب متمرکز برای دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر اقدامات و فعالیت‌های امور اقتصاد و داریی‌های استان طی سال گذشته بوده است.

رشنوادی گفت: 93 میلیارد تومان بودجه اربعین در سال گذشته به استان ایلام اختصاص یافته که تاکنون 76 میلیارد تومان این اعتبار جذب شده است و مابقی اعتبار تا دو ماه آینده جذب می‌شود.

رشنوادی عنوان کرد: 450 میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره 18 به استان اختصاص یافته که تاکنون 280 میلیارد تومان آن پرداخت شده و امیدواریم با همکاری بانک‌ها تا دو ماه آینده بیشتر تسهیلات پرداخت شود.

**آماده همکاری و تعامل با ذیحسابان هستیم

مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام نیز در این جلسه با تقدیر و از ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 1400 کل کشور 6 ماه زودتر از موعد مقرر قانونی به مجلس رسید که در این بین استان ایلام از استان‌هایی بود که کمترین انحراف را داشته است.

محمدرضا پورافغان افزود: این موفقیت با تلاش و تعامل دیوان محاسبات استان با ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان به‌دست آمده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: برای توسعه استان ایلام در بخش‌های مختلف آماده هرگونه همکاری، مشاوره و راهنمایی به ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی در استان هستیم.

وی گفت: دیوان محاسبات با شناسایی نقاط ضعف و قوت قانون بودجه سنوات قبل به نظام حقوقی و قانون‌گذار کشور کمک می‌کند تا با رفع این ناقص در جهت انضباط مالی حرکت کند.

این مسئول تصریح کرد: همه مدیران و کارکنان شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی حافظ بیت‌المال باشند تا از این طریق بتوان امانت‌دار خوبی برای نسل‌های آینده باشیم.

پورافغان گفت: پاسداری از بیت‌المال جزو وظایف و مأموریت‌های محوری ماست که در این رابطه صیانت از اموال عمومی همواره در دستور کار فعالیت‌های این مجموعه قرار دارد.

شناسه خبر 58144