شناسه خبر:58178
1401/5/5 10:20:38

سپهرغرب، گروه خبر: در نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بهار با خبرنگاران مطرح شد: سفر ریاست محترم جمهور، فرصت مغتنمی برای بیان مسائل و خواسته‌های مردم شهر بهار است که به نمایندگی از مردم پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بهار گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره که نیازمند اعتبارات کلان است، مانند تکمیل پروژه سالن ورزشی بانوان، زیرسازی و آسفالت خیابان نهالستان، برطرف شدن مشکل سند اراضی پشت فرمانداری بهار، حل مشکل مرز سیاسی و انطباق مرز سیاسی با حریم خدماتی شهر، معرفی سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه خورشیدی، تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ و اختصاص نماینده مستقل برای شهرستان بهار، ارتقای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی به اداره مستقل، فراهم کردن زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای احداث گلخانه در زمین‌های کشاورزی، سامان‌دهی مرقد آیت‌الله بهاری و توجه به کریدور گردشگری بهار به لالجین از دولت محترم درخواست می‌شود.

حسین فیض‌الهی با اشاره به مشکل تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن، افزود: پس از گذشت یک سال از عمر دولت مردمی، برای بهبود وضعیت مسکن اقدامی نشده و راه و شهرسازی در این رابطه باید وارد شود و شورا و شهرداری آماده کمک هستند.

وی ابراز کرد: کمبود فضاهای فرهنگی و آموزشی در شهر بهار مشهود است و برای اجرای پروژه آموزشگاه 12 کلاسه شهرک فرهنگیان بهار، زمین تأمین شده و نیازمند تزریق اعتبارات دولتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد کنارگذر غربی برای کاهش خطرات جانی و خسارت‌های زیرساختی و راه دسترسی بهتر به استان‌های غربی کشور و همچنین تسریع در نصب فیلترها در مراکز صنعتی، به‌منظور کنترل آلایندگی‌ها و بوهای مشمئزکننده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از زمین‌های شهر بهار دارای سند عادی است، قوانین دست‌وپاگیر اجازه تفکیک زمین‌ها را نمی‌دهد و شرط تفکیک زمین‌ها، داشتن سند ثبتی و رسمی بوده که این فرآیند باعث افزایش بی‌سابقه قیمت زمین در شهر بهار شده است.

فیض‌الهی با بیان اینکه هر 10 سال یکبار بازنگری در طرح تفصیلی صورت می‌گیرد، گفت: عدم ابلاغ طرح تفصیلی شهر بهار، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده و بهار، تنها شهری در استان بوده که فاقد طرح تفصیلی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خبرنگاران رسانه‌های شهرستان بهار تجلیل شد.

شناسه خبر 58178