شناسه خبر:58227
1401/5/6 09:01:55
معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در همدان خبر داد:

شناسایی بیش از یک‌ونیم میلیون مؤدی جدید مالیاتی در کشور

سپهرغرب، گروه خبر: معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی یک‌ونیم میلیون مؤدی جدید مالیاتی در کشور خبر داد و گفت: ازنظر ارزش ریالی نیز نسبت به پارسال رشد سه برابری داشته‌ایم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، داود منظور در حاشیه برپایی میز خدمت دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد در همدان در آستانه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان گفت: در بخش مشاغل و اصناف هم پس از دو ماه تلاش فشرده در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، شاهد افزایش 52 درصدی مؤدیان بوده‌ایم.

وی افزود: در بخش شرکت‌ها نیز 330 هزار اظهارنامه دریافت شد که ازنظر ابرازی 73 درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: مالیات ابرازی در سال گذشته 57 هزار میلیارد تومان بود و در سال جاری به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در همدان ابراز کرد: سال حماسه اظهارنامه‌های مالیاتی را داشته‌ایم و موفق به شناسایی یک‌ونیم میلیون مؤدی جدید مالیاتی در کشور شده‌ایم.

منظور در ادامه جهت پاسخگویی و رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در محل میز خدمت وزارت متبوع حضور یافتند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در حاشیه این بازدید در مصاحبه‌ای تصریح کرد: با روندی که در کشور در بحث اظهارنامه‌های مالیاتی درپیش گرفته شد و با حمایت اصناف، امسال را باید سال بسیار خوب و حماسه در این زمینه بدانیم.

منظور خاطرنشان کرد: به‌لحاظ ارزش ریالی مالیات امسال نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته که با توجه به صرف مالیات در امور کشور، این امر نویدبخش سالی پُررونق در حوزه‌های عمرانی خواهد بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین خاطرنشان کرد: امسال پس از دو ماه تلاش فشرده توانستیم تعداد مؤدیان مالیاتی را 52 درصد افزایش دهیم و بر این اساس یک‌ونیم میلیون مؤدی مالیاتی جدید اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کردند و به‌لحاظ ارزش ریالی نیز نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته‌ایم.

گفتنی است، داود منظور قبل از آغاز سفر روز پنجشنبه ابراهیم رئیسی در جریان خدمات و روند کار بزرگ‌ترین میز خدمت واقع در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان قرار گرفت.

شناسه خبر 58227