شناسه خبر:58279
1401/5/8 08:41:56

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر ملی پروژه‌های محرومیت‌زدایی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: آبرسانی به هفت هزار و 100 روستا با اعتبار 19 هزار میلیارد تومان در کشور در قالب پروژه جهاد آبرسانی انجام می‌شود.

مهدی خان‌احمدی ناظر ملی پروژه‌های محرومیت‌زدایی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در جلسه بررسی پروژه‌های آب استان کردستان با اشاره به ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت، این پروژه را بزرگ‌ترین پروژه ملی کشور دانست.

وی افزود: امیدواریم با این اقدام آبرسانی به همه روستاهای دارای تنش آبی استان انجام شود.

وی با اشاره به قرارگیری بیش از هفت هزار و 100 روستا با اعتبار 19 هزار میلیارد تومان در کشور در قالب این پروژه گفت: میانگین پیشرفت پروژه در کل کشور حدود 10 درصد است که استان کردستان نیز در این محدوده قرار دارد.

این مسئول با تأکید بر لزوم جهاد تبین در این پروژه خواستار اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌تر به روستاییان برای اجرای این پروژه با هدف آگاهی و همراهی آن‌ها در راستای اجرای پروژه شد.

خان‌احمدی با تقدیر از همراهی‌های مناسب آبفا و سپاه در استان کردستان، بر ضرورت پیگیری و برنامه‌ریزی به‌منظور پیشرفت بیشتر پروژه تأکید کرد.

محمدی مجری طرح‌های روستایی آبفا کشور هم با اشاره به اینکه این پروژه 11 درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار می‌دهد گفت: پیش‌بینی ما این است که با رقم فعلی 528 میلیارد تومان بتوانیم تعداد روستاهای بهره‌مند از این پروژه را به 250 روستا برسانیم.

استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستاهای کردستان مصداق کامل کار جهادی است، اظهار کرد: در کشور و استان پروژه‌های محرومیت‌زدایی زیادی بوده اما این پروژه واقعاً محرومیت‌زدایی است و امیدواریم با اتمام آن تنش آبی به پایان برسد.

اسماعیل زارعی‌کوشا با عنوان اینکه همه دستگاه‌ها برای تسریع پروژه فعال شده‌اند گفت: این پروژه با توجه به وضعیت جغرافیایی استان با جدیت پیش می‌رود‌.

مدیرعامل آبفا کردستان نیز اظهار کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان از محل اعتبارات طرح محرومیت‌زدایی به‌صورت مشارکتی توسط وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی آغاز شد.

محمد فرهاد با اشاره به کلنگ‌زنی این پروژه در استان کردستان در 24 فروردین ماه امسال با حضور استاندار در دو روستای شهرستان مریوان اظهار کرد: این پروژه در 169 روستا با اعتبار 528 میلیارد تومان طی 30 ماه در استان انجام و تاکنون حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: پس از اجرای پروژه درصد جمعیت زیر پوشش آب شرب روستایی استان به 86 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به بهره‌مندی 67 هزار نفر جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی پایدار در این پروژه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ما افزایش این تعداد روستا به 250 مورد است.

شناسه خبر 58279