شناسه خبر:58285
1401/5/8 08:56:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: سامان‌دهی رودخانه قره‌سو نیازمند دو هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار است.

رضا داودی درخصوص مشکلات رودخانه قره‌سو اظهار کرد: فاضلاب‌هایی که وارد رودخانه قره‌سو می‌شوند، بخشی از آن‌ها تصفیه شده و بخشی دیگر بدون آنکه تصفیه شوند، به رودخانه می‌ریزند و برنامه‌ریزی شده است که در چند بخش این پروژه به سامان برسد و یک مورد بحث تأمین اعتبارات است که در سفر رئیس‌جمهوری به کرمانشاه اعتباری برای فاضلاب کرمانشاه درنظر گرفته شده است و درحال حاضر منتظر ابلاغ اعتبار هستیم.

وی افزود: اولویت نخست سامان‌دهی مسائل رودخانه قره‌سو به‌خاطر فاضلابی است که وارد آن می‌شود و اولویت کاری اجرای تصفیه‌خانه شماره دو در کرمانشاه بوده که پیشرفت ابتدایی دارد و پس از اینکه اعتبار تخصیص یافت، ظرف یک الی دو سال آینده اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: اولویت بعدی جمع‌آوری فاضلاب خصوصاً در محیط شهری از داخل رودخانه قره‌سو و آبشوران و انتقال به تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه، در گرو تکمیل سامانه تصفیه‌خانه است که در شهر کرمانشاه فاضلابی وجود نداشته باشد.

داوودی بیان کرد: بسترسازی‌هایی که شهرداری و بقیه دستگاه‌های اجرایی در اطراف بال‌های چپ و راست این رودخانه انجام داده‌اند، برای استفاده مردم از مزایای این رودخانه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به استشمام بوی نامطبوع، افزود: با توجه به اینکه در فصل گرم تابستان قرار داریم، میزان دبی منابع آب کم شده و فاضلاب بیشتر نمایان می‌شود و یکی از دلایل استشمام بوی نامطبوع این موضوع است.

داوودی گفت: برای سامان‌دهی فاضلاب کرمانشاه به دو هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که بخشی از آن صرف تصفیه‌خانه، ایستگاه پمپاژ، سامان‌دهی خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در داخل شهر کرمانشاه می‌شود.

وی همچنین از رفع مشکل نوسان فشار آب در مناطق جنوب و جنوب غربی شهر کرمانشاه تا پایان شهریورماه خبر داد.

داودی اظهار کرد: با توجه به آب‌رسانی از سد گاوشان به شهر کرمانشاه و تقویت فشار آب شبکه در این شهر، پروژه خط بین مخازن چمن به مخزن جمهوری به طول دو هزار و 400 متر و ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت پمپاژ 400 لیتر آب در ثانیه آغاز شد.

وی از پیش‌بینی اتمام این پروژه تا پایان شهریورماه سال‌ جاری خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مشکل اُفت فشار آب مناطق زیر پوشش این مخازن که شامل شهرک‌های واقع در جنوب و جنوب غرب شهر کرمانشاه است، مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان به دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت آبفا استان در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با افزایش ظرفیت تولید آب و ایجاد زیرساخت‌ها لازم موجب تقویت آب بین حوزه‌ای، توزیع عادلانه و مناسب آب در سطح شهر کرمانشاه خواهند شد و قطعاً با اجرای این پروژه‌ها در تابستان سال آینده شاهد تنش آبی در این شهر نخواهیم بود.

شناسه خبر 58285