شناسه خبر:58432
1401/5/11 08:45:00

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قصر شیرین، سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل سامانه گرمسیری و راه‌اندازی مرز «تیله‌کوه» به‌عنوان مطالبات مردمی مطرح‌شده در سفر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های غرب کرمانشاه با جدیت در دست پیگیری است.

«شهریار حیدری» روز دوشنبه افزود: امهال تسهیلات زلزله و بخشودگی معوقات بانکی یکی از قول‌های رئیس‌جمهور در این سفر بود که مکاتباتی برای انجام آن صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تکمیل سامانه گرمسیری یکی از مطالبات مهم شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب است که رئیس‌جمهور قول دادند برای تکمیل این طرح اعتبار ویژه‌ای را تخصیص دهند.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگر بحث کولبری در مجلس شورای اسلامی در قالب یک طرح هستیم و طی لایحه‌ای موارد جمع‌بندی‌ شده که در یک کمیته مشترک با مسئولیت بنده یک طرح کلی تهیه و باید در جلسه سران قوا تصویب شود؛ رئیس‌جمهور قول مساعد دادند و درصورت تصویب ماهیانه مبلغی در حدود دو میلیون تومان از محل معافیت‌های بازرگانی مرزی به تمام مردم شهرستان پرداخت می‌شود.

حیدری اضافه کرد: راه‌اندازی مرز تیله‌کوه از دیگر مطالبه‌های سفر رئیس‌جمهوری به سرپل ذهاب بود که در آینده نزدیک به‌عنوان نماینده از سوی کشورمان در سفر به اقلیم کردستان بازگشایی این مرز را پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: منطقه آزاد تجاری قصر شیرین یک طرح بزرگ برای تمام استان و خصوصاً شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب است که در سفر رئیس‌جمهور به استان دفتر آن راه‌اندازی و دبیر اجرایی آن انتخاب و منصوب شد که اساسنامه آن در دولت درحال تصویب است.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصر شیرین 15 اردیبهشت‌ماه به‌صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصر شیرین با بیش از 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می‌شود.

شناسه خبر 58432