شناسه خبر:58471
1401/5/12 08:44:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری، اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، از اسکان 885 هزار و 206 نفر گردشگر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان تا 31 تیرماه سال‌جاری خبر داد.

آرمان وطن‌دوست اظهار کرد: بیشترین اقامت در تأسیسات گردشگری استان به‌ترتیب مربوط به هتل، خانه‌مسافر، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و هتل‌آپارتمان بوده است و همچنین در این‌مدت، اقامتگاه‌های موقت مانند، مدارس آموزش و پرورش، مهمانسرای ادارات و کمپ‌های موقت بیشترین سهم در اسکان مهمانان را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه، در مدت زمان یاد شده یک‌هزارو 306 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی انجام شده است، افزود: در جریان این بازدیدها که به‌‎صورت شبانه‌روزی و توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل و ادارات مرتبط انجام شد، 679 مرکز اقامتی، 445 مرکز بین‌راهی و 145 دفتر خدمات مسافرتی مورد بازدید قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: هدف از این بازدیدها، نظارت بر نحوه رعایت موازین بهداشتی در واحدهای اقامتی و گردشگری، ایمنی و امنیت، کیفیت خدمات، بهداشت محیط‌کار، نمازخانه‌ها و اجرای نرخ‌نامه‌های مصوب بود که در این راستا تعداد 81 مورد تذکر، 21 مورد اخطار، پنج مورد تشویق، پنج مورد پلمب و یک مورد اخطار کتبی صادر شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، با تأکید بر تداوم بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در طول سال، گفت: تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در حال اجرا است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وطن‌خواه یادآور شد: در بازه‌ زمانی اعلام شده نیز، سه میلیون و 720 هزارو 173 نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، دست‌ساز و صنایع دستی استان بازدید کردند.

شناسه خبر 58471