شناسه خبر:58516
1401/5/13 08:39:15
نایب‌رئیس جامعه هتلداران کشور:

ضرر و زیان هتل‌ها جبران نشده است

سپهرغرب، گروه خبر: نایب‌رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: هتل‌ها بعد از دو سال تعطیلی هنوز رونق چندانی نگرفته‌اند و ضرر و زیان آن‌ها جبران نشده که این امر نیازمند تخصیص اعتبار برای تبلیغات گسترده همدان است.

شهرام شیروانی روز گذشته با بیان اینکه شرایط هتل‌ها در تیرماه به نسبت خوب بود اما در مقایسه با استان‌های غرب کشور ایده‌آل نبودیم، اظهار کرد: با این وجود وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر بود؛ اما در دهه نخست محرم باز به حالت رکود قبل برگشتیم.

وی با بیان اینکه در روزهای نخست تابستان نیز سطح اشغال به صددرصد نرسید اما بهتر از دو سال قبل بود، ادامه داد: هتل‌هایی نیز بودند که در همان زمان هم نتوانستند رونق گذشته را داشته باشند.

نایب‌رئیس جامعه هتلداران کشور ضمن گلایه از فعالیت خانه‌مسافرهای غیر مجاز، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار خانه‌مسافر در همدان است که با وجود اینکه مسئولان نیز تأکید بر جمع‌آوری آن‌ها دارند، اما متأسفانه اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر شرایط این‌گونه ادامه یابد یقیناً هتل‌ها به تعطیلی کشیده خواهند شد، گفت: باید زودتر فکری برای خانه‌مسافرها شود تا هتل‌ها نیز بتوانند ادامه حیات داشته باشند.

شیروانی با بیان اینکه هنوز ضرر و زیان‌های سه‌ساله هتل‌ها جبران نشده است، بیان کرد: اینکه طی چند روز خسارت‌ها جبران شود، امکان‌پذیر نیست؛ اما امیدواریم با همکاری استان و سفر دولت و تأکید وزیر گردشگری مبلغی برای تبلیغات استان اختصاص یابد تا شاهد حضور گردشگران باشیم.

وی با تأکید بر اینکه هنوز در زمینه تبلیغات و معرفی استان به وضعیت ایده‌آل نرسیدیم، خاطرنشان کرد: اکنون هیچ تبلیغاتی نداریم، اما امیدواریم با اختصاص اعتباری در نمایشگاه‌های ملی و محلی حضور یابیم؛ زیرا هنوز ما در مسیر گردشگری هستیم و باید در مقصد گردشگری قرار گیریم.

شناسه خبر 58516