شناسه خبر:58533
1401/5/13 08:56:34

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس ارزیابی صورت‌گرفته در وزارت جهاد کشاورزی، کرمانشاه در بین 15 استان مجری طرح جهش تولید در دیم‌زارها، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

افشین صفوی اظهار کرد: براساس ارزیابی صورت‌گرفته در وزارت جهاد کشاورزی، کرمانشاه در بین 15 استان مجری طرح جهش تولید در دیم‌زارها، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 226 هزار هکتار از مزارع دیم استان زیر پوشش این طرح قرار گرفت که خوشبختانه همه این سطح توسط کشاورزان بیمه شد و ارزیابی خسارت وارده بر اثر خشک‌سالی در تمامی سطوح انجام شده که به محض تأمین اعتبار توسط صندوق بیمه کشاورزی غرامت کشاورزان پرداخت خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته 160 دستگاه ادوات دنباله‌بند با تسهیلات قرض‌الحسنه حدود 13.5 میلیارد تومان به کشاورزان زیر پوشش طرح پرداخت شد و چهار شرکت تولیدکننده بذر استان نیز موفق شدند 14.5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تهیه و تأمین بذر دریافت کنند.

وی افزود: در سطح هفت هزار و 500 هکتار از مزارع استان پوشش مبارزه بیولوژیک توسط زنبور هابروبراکن انجام و 20 تُن طعمه مسموم برای مبارزه با آفت خطرناک موش مغان تأمین که حدود دو هزار و 500 کیلوگرم از این طعمه بین کشاورزان استان توزیع شد.

صفوی در پایان گفت: امسال قرار است 410 هزار هکتار از مزارع دیم استان زیر پوشش طرح قرار بگیرد و کشاورزان استان از امروز آماده باشند در این طرح مشارکت کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

شناسه خبر 58533