شناسه خبر:58793
1401/5/24 08:44:52
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

مدارس کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مدارس سنگی و کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست در این راستا این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود. مهدی رمضانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر اولویت‌بندی مسائل آموزش و پرورش و احصای مسائل تأکید کرد و گفت: افزود: مدارس سنگی و کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست در این راستا این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مدارس سنگی و کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست در این راستا این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.
مهدی رمضانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر اولویت‌بندی مسائل آموزش و پرورش و احصای مسائل تأکید کرد و گفت: افزود: مدارس سنگی و کانکسی زیبنده مرزنشینان کردستانی نیست در این راستا این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی گفت: آموزش و پرورش باید توجه ویژ‌ه‌ای به مسئله عدالت آموزشی در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان داشته باشد.
وی بر بهره‌وری نیروی انسانی و کیفیت تدریس معلمان را یکی از شاخص‌های کیفیت آموزشی دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت معلمان جهادی و داوطلب تأکید کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار پیگیری راه‌اندازی رصدخانه به‌منظور استفاده دانش‌آموزان علاقه‌مند به نجوم شد.
**اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش نیازمند حمایت استانداری است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این جلسه بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات قبلی شورا تأکید کرد و افزود: نوسازی مدارس موظف است اعتبارات و وضعیت جذب اعتبارات را مشخص کند، همچنین این نهاد اعتبارات مورد نیاز 16 فضای ورزشی نیمه‌تمام، هفت استخر، چهار سالن ورزشی و پنج زمین چمن مصنوعی را پیش‌بینی کند.
هاشم ناظمی‌جلال خواستار پیگیری زمین زراعی 6 هکتاری برای هنرستان کشاورزی کامیاران از سوی جهاد کشاورزی شد و در صورت محقق نشدن آن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهد.
معاون آموزش و پرورش استان کردستان خواستار تعیین تکلیف 56 نفر از نیروهای پیش‌دبستانی آموزش و پرورش شد و گفت: 12 واحد آموزشی 18 کلاسه احداث و آماده بهره‌برداری قرار گرفته است.
طیب سالاروندیان اظهار کرد: هفت طرح و پروژه آموزشی در دست احداث است و عملیات تخریب و بازسازی 300 کانکس و تعمیر و تجهیز 70 درصد سرویس‌های بهداشتی در دست اقدام است.
وی با اشاره به استعدادهای دانش‌آموزان در رشته نجوم راه‌اندازی نخستین رصدخانه و نیاز به ابزار نجومی در استان را ضروری برشمرد و گفت: کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان و دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان در درس نجوم بیانگر نیاز به رصدخانه است.
وی افزود: تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی باید در دستور جدی کار آموزش و پرورش قرار گیرد.
این مسئول ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان را ضروری دانست و گفت: مدارس فنی حرفه‌ای باید آموزش‌های مناسب فنی حرفه‌ای را به دانش‌آموزان آموزش دهد.
سالاروندیان از پروژه مهر در مناطق 16 گانه آموزش و پرورش با شعار تلاش همه‌جانبه، توسعه عدالت، رویکرد مهارت در آغاز سال تحصیلی مهر 1401 خبر داد و گفت: رویکرد مهارت در راستای شعار سال تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان در راستای باشکوه کردن مدارس مورد توجه قرار گرفته است.
وی با ابراز اینکه، 35 درصد دانش‌آموزان برای کلاس‌های درس ثبت‌نام کرده‌اند افزود: 70 درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان توزیع شده است.
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی آزمایشگاهی، کمبود سرانه ورزشی رفاهی، کمبود سرانه و عدم تخصیص اعتبارات آموزشی، کمبود فضای آموزشی، کمبود منابع انسانی برای آموزش کلاس درس و نامشخص بودن وضعیت تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی را از چالش‌ها و موانع پروژه مهر 1401 عنوان کرد.
سالاروندیان بر تقویت هنرستان‌ها، ارتقا کیفیت آموزشی، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی محلات کم برخوردار شناسایی استعدادهای برتر، کاهش نرخ بازمانده از تحصیل، بسترسازی عادلانه و توزیع منابع و شایسته پروری تأکید کرد.
***256 مدرسه از سوی خیران مدرسه‌ساز احداث شده است
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان هم در این جلسه گفت: این مجمع 562 مدرسه در قالب 310 میلیارد تومان از سوی خیران احداث کرده است.
ابراهیم حسامی با بیان اینکه خیرین زیادی در استان وجود دارند که در راستای فرهنگ مدرسه‌سازی و ارتقای شاخص‌های آموزشی هزینه‌های زیادی می‌کنند گفت: برخی خیرین تاکنون 700 میلیارد تومان به روند احداث مدرسه‌سازی کمک کرده‌اند.
**سیستم گرمایشی دو هزار و 95 مدرسه در کردستان استانداردسازی شده است
مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: تاکنون استانداردسازی سیستم گرمایشی دو هزار و 95 مدرسه و 6 هزار و 325 کلاس درس در استان انجام شده است.
ماجد احمدی تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی، سیستم استاندارد‌سازی و تغییر سیستم گرمایشی مدارس از نفتی به گازی، کمک به تجهیزات مناطق محروم را از اقدامات سازمان نوسازی عنوان کرد و گفت: احداث و نوسازی تعداد 562 پروژه آموزشی آغاز شده و تعداد 265 پروژه تحویل شده و مابقی پروژه‌ها تا اوایل مهر امسال تحویل و واگذار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه، تکمیل فضای آموزشی نیمه‌تمام در شهرها 50 درصد از سوی خیران و 50 درصد از سوی نوسازی تأمین خواهد شد افزود: منابع و اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد صد درصد جذب شده و 86،6 درصد اعتبارات ملی تخصیص یافته است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان با ابراز اینکه روند اعتبارات استانی از سال 93 تاکنون روند صعودی داشته است یادآور شد: تعداد 47 پروژه در مناطق 16گانه آموزشی در قالب 222 کلاس درس در دست احداث است امید است به‌زودی آماده واگذاری و بهره‌برداری قرار گیرد.
احمدی با اشاره به حذف و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی گفت: تا پایان 1401 در راستای پیشگیری از بروز حوادث برای دانش‌آموزان، ایمن‌سازی فضاهای آموزشی و توسعه عدالت آموزشی مدارس کانکسی باید حذف شوند.
وی با اشاره به تخصیص 200 میلیارد تومان جهت تخریب و بازسازی مدارس استان تصریح کرد: 120 میلیارد تومان از منابع کشوری، 60 میلیارد تومان از محل فروش املاک و مابقی از منابع نفت و گاز برای این امر در نظرگرفته شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری 284 میلیارد تومان اعتبارات به پروژه‌های مدرس‌ سازی تخصیص یافته است اضافه کرد: در روستاهایی که خیران 30 درصد هزینه‌های پروژه‌ها را تأمین کرده دولت مکلف است 70 درصد هزینه‌ها را پرداخت کند.

شناسه خبر 58793