شناسه خبر:58799
1401/5/24 08:51:19

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی ایلام مناسب نیست. سید مجید امامی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: رویکرد دولت در دوره جدید این است که با تقویت سرمایه و میراث و هویت ملی و اسلامی، مخصوصاً در زمینه خانواده‌ها و نشاط، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی رفع شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی ایلام مناسب نیست.
سید مجید امامی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: رویکرد دولت در دوره جدید این است که با تقویت سرمایه و میراث و هویت ملی و اسلامی، مخصوصاً در زمینه خانواده‌ها و نشاط، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی موجود در این استان، چندان شایسته تمدن، پیشینه و هویت غنی استان ایلام نیست.
وی افزود: با توجه به بیکاری جوانان استان، تقویت فرهنگ کار ضروری است از طرفی تقویت و ترویج فرهنگ نماز از دیگر مسائلی است که می‌تواند در رفع آسیب‌های اجتماعی استان ایلام موثر واقع شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: تقویت غنای فرهنگی و زبان محلی استان ایلام ظرفیت بسیار مهمی برای ارتباط با کُردهای شیعی در کشور عراق است و تبادل فرهنگی بسیار خوبی می‌تواند در این زمینه صورت بگیرد.
امام جمعه ایلام با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین و میزبانی استان ایلام از زائران امام حسین (ع)، اظهار کرد: امیدواریم امسال خادمان خوبی برای زائران امام حسین باشیم، اکثر زائران تمایل دارند از مرز مهران عبور کنند و استان ایلام افتخار میزبانی از این زائران عزیز را دارد.
حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار تأکید کرد: بعد از وقفه به خاطر شیوع ویروس کرونا، اشتیاق عجیبی برای راهپیمایی اربعین از طرف مردم وجود دارد، از طرفی اغلب جامعه ما هزینه اقتصادی زیارت را ندارند برای همین از ظرفیت اربعین استفاده می‌کنند، هرچند امسال گرمای تابستان طوری است که تجمع را دشوار کرده است.
وی افزود: خوشبختانه خروجی گیت‌های مرز بین‌المللی مهران سرعت عمل بسیار خوبی دارند اما در هر صورت تعداد زائران بیش از ظرفیت مرز است و می‌توان توقفگاه‌های موقتی متناسب با گرمای هوا تشکیل شود تا خدمات به زائران ارائه شود.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: تاکنون تمام ظرفیت‌ها و امکانات ما صرف اسکان، تردد، امنیت، تغذیه و بهداشت زائران بوده است و کار فرهنگی مناسبی در این جهت صورت نگرفته است، هر کدام از زائران اربعین یک سفیر از طرف جمهوری اسلامی ایران است، نقش شورای فرهنگ عمومی در این خصوص می‌تواند مثمر ثمر باشد و در این زمینه باید برنامه‌ریزی و تصمیم سازی شود.
کریمی‌تبار اضافه کرد: تعزیه یکی از بهترین رشته‌های هنری برای انتقال مفاهیم عاشورا و اربعین است، نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دعوت از گروه‌های تعزیه از سراسر کشور جهت اجرا در ایام اربعین در مرز مهران می‌تواند مؤثر باشد.

شناسه خبر 58799