شناسه خبر:58818
1401/5/24 10:33:57
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد؛

تعیین نرخ البسه مدارس همدان متناسب با شرایط اقتصادی و معیشتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نرخ البسه مدارس با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تعیین خواهد شد.

محمود نقوی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون چندین جلسه کارگروه البسه مدارس برگزار گردیده است که از مهم‌ترین مصوبات آن می‌توان به تعیین نرخ البسه مدارس با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد.

وی ضمن تاکید بر الزام واحدهای تولیدی و مدیران مدارس به رعایت تولید و عرضه البسه مدارس مطابق با حجاب و عفاف اسلامی، افزود: واحدهای تولیدی و مدیران مدارس موظف به رعایت تولید و عرضه البسه مدارس مطابق با حجاب و عفاف اسلامی و همچنین شرایط مقرر در بند 12 آئین نامه اجرایی مدارس مطابق با فصل 5 آئین نامه، هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه، از مهم‌ترین فواید استفاده از لباس فرم دانش‌آموزان را کاهش فاصله طبقاتی دانش‌آموزان، افزایش تمرکز و یادگیری دروس، افزایش اعتماد به نفس، کاهش خشونت و تمسخر در فضای مدرسه، بهبود نظم و انضباط، افزایش تمرکز معلم در هنگام تدریس و افزایش حس همدلی و همکاری در دانش‌آموزان عنوان کرد.

این مسئول ضمن تاکید بر رعایت دقیق نرخ نامه البسه مدارس و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی تحت عناوین مختلف به اولیا دانش‌آموزان، گفت: افزودن و یا دریافت هر مبلغی مازاد بر نرخ اعلام شده تحت عناوینی چون نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم، به هیچ وجه مجاز نمی‌باشد.

نقوی تاکید کرد: در راستای رفاه حال خانواده‌ها و عدم تحمیل هزینه‌های اضافی، طرح، رنگ و نوع لباس فرم دانش‌آموزان تا سه سال بدون تغییر خواهد بود و همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل نیز استفاده نمایند.

 

شناسه خبر 58818