شناسه خبر:58819
1401/5/24 10:37:05
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان:

مردم همدان در توسعه عتبات عالیات پیش‌رو هستند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: مردم استان در توسعه عتبات عالیات پیش‌رو هستند و سند افتخاری برای کمک‌کنندگان به بازسازی عتبات عالیات صادر می‌شود.

 محمدعلی بادامی روز یک‌شنبه 23 مرداد در دفتر امام جمعه نهاوند با حضور جمعی از مسئولان و خیرین شهرستان نهاوند، اظهار کرد: پایه‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات از ابتکارات شهید سلیمانی بود و این شهید والامقام در ساماندهی این ستاد به خوبی نقش‌آفرینی کرد.

وی افزود: مردم استان همدان در توسعه عتبات عالیات پیش‌رو هستند و کمک‌های نقدی اهدایی از سوی خیرین استان و در طرح عقیله بنی‌هاشم در کربلا یک‌میلیارد و 300میلیون تومان و اهدای طلاجات به مقدار یک کیلوگرم به ارزش یک‌میلیارد و 300میلیون تومان بوده است.

بادامی ادامه داد: صدور سند افتخار، طرح معراج، خشت طلا 200 سند معادل 600 میلیون تومان، صحن عقیله 100 سند معادل 400 میلیون تومان، مواکب در امر مواسات مومنانه یک‌میلیارد و 250 میلیون تومان سهم نذورات مردم استان همدان در سال 1400 جهت توسعه و بازسازی عتبات عالیات بوده است.

وی از اعطای سند افتخاری برای کمک‌کنندگان به بازسازی عتبات عالیات در سه مورد خبر داد و یادآور شد: برای صحن حضرت زهرا(س) چهار میلیون تومان هزینه یک مترمربع، صحن عقیله بنی‌هاشم(س) چهار میلیون تومان برای هر مترمربع و سه میلیون تومان برای ترفیع گنبد امام حسین(ع) که این سند افتخاری از تهران تهیه و صادر می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان یکی از ظرفیت‌های عظیم و صدقه جاریه در ستاد بازسازی عتبات عالیات را تاسیس موسسه وقف به نام مبارک سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: مردم و علاقمندان به این شهید بزرگوار می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را جهت توسعه و بازسازی عتبات عالیات به این موسسه اهدا کنند.

بادامی خاطرنشان کرد: هم‌چنین طرح "بنای نور" به عنوان یک طرح مشارکتی برای جمع‌آوری نذورات مردمی است که با مشارکت بانک رسالت و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در حال اجراست و افراد خیر و علاقه‌مند می‌توانند در قالب طرح "بنای نور" و به واسطه بانک رسالت تسهیلات بدون ضامن و سود دریافت و به ستاد اهدا کنند.

امرالله سلیم پور، دبیر ستاد عتبات عالیات شهرستان نهاوند نیز در ادامه گفت: 250میلیون تومان وجه نقد، 32گرم طلا به همراه یک عدد و نیم سکه و 96 گرم نقره مجموع نذورات خیرین و مردم شهرستان نهاوند به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان در سال 1400 بوده است.

در پایان این مراسم طی حکمی از طرف حجت‌الاسلام شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس هیأت‌امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان، حجت‌الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند به عنوان رئیس هیأت‌امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان معرفی و حجت‌الله صباغی نیز به عنوان مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان نهاوند در سمت خود ابقا شد و از زحمات و خدمات آقایان سلیم‌پور و سلوکی در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی قدردانی شد.

 

 

شناسه خبر 58819