شناسه خبر:58841
1401/5/25 08:49:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای تویسرکان با اشاره به آغاز فرآوری و بسته‌بندی گردو و مشتقات آن از هفته دولت، گفت: این شرکت توسط بخش خصوصی با آورده یک‌ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی برای 70 نفر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رضا حکمتی روز گذشته با اشاره به افتتاح شرکت پرگشا در راستای فرآوری و بسته‌بندی گردو و مشتقات آن در هفته دولت، اظهار کرد: این شرکت توسط بخش خصوصی با آورده یک میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی برای 70 نفر، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: برند گردو شهرستان تویسرکان شهرت جهانی دارد، اما از بسته‌بندی مناسبی برخوردار نیست؛ به همین منظور کارآفرینی از بخش خصوصی در همین راستا در حوزه محصولات خشکبار به‌ویژه گردو و مشتقات آن ورود کرده است.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای شهیدمفتح شهرستان تویسرکان با اشاره به آموزش دوره‌های فرآوری و بسته‌بندی گردو در قالب کارگاه برای کشاورزان، بازاریان و باغداران از سوی این شرکت، گفت: با توجه به وجود پنج هزار و 500 هکتار باغات گردو در شهرستان، راه‌اندازی شرکت بسته‌بندی یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالن فنی و حرفه‌ای به وسعت 460 متر مربع در اجاره شرکت پرگشا برای فعالیت بر محور آموزش، تولید و بازار قرار گرفته است، اضافه کرد: اشتغال‌زایی از سوی این شرکت بیشتر برای بانوان سرپرست خانوار است.

حکمتی در ادامه با اشاره به انجام نیازسنجی‌ها در حوزه کشاورزی توسط دهیاران و بخشداران شهرستان تویسرکان، گفت: کشت گیاهان کم‌آب‌بر چون گل محمدی، زعفران، سماق و نوغانداری را هشت نفر از مربیان فارغ‌التحصیل کشاورزی معرفی‌شده از سوی شرکت دهکده سبز همدان تحت عنوان مربیان افتخاری در روستاهای شهرستان آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری رایگان دوره‌های آموزشی زیر نظر فنی و حرفه‌ای و همچنین اعطای نهاده‌ها به‌صورت رایگان، افزود: این شرکت بازار فروش محصولات را هم برای کشاورزان فراهم می‌کند.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای شهیدمفتح شهرستان تویسرکان با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی شرکت دهکده سبز در محل مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان، خاطرنشان کرد: این اقدام کمک زیادی به مباحث اشتغال‌زایی، بازار خوب و رشد و توسعه آموزش‌های کشاورزی در سطح شهرستان تویسرکان خواهد کرد.

شناسه خبر 58841