شناسه خبر:58908
1401/5/26 09:18:44

سپهرغرب، گروه سلامت : مدیر پرستاری بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پرونده الکترونیک سلامت در کشورهای توسعه‌یافته کاملاً برعکس عمل کرده. ما از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار مشکل داریم و عدم زیر‌ساخت مناسب، فرهنگ‌سازی و سواد الکترونیکی باعث شده تا در اجرای این پروژه در مراکز درمانی که همراه با آزمون و خطا بوده، پرستاران را به سمت منشی‌گری سوق دهد.

 اگر واقعاً پرونده الکترونیک سلامت مدیریت نشود باعث آسیب جدی بیماران و افزایش مضاعف نارضایتی پرسنل پرستاری خواهد شد.تهمینه ناجی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این است که پرستار از دارویی که بیمار در حین ترخیص می‌گیرد اطلاعی ندارد و نمی‌تواند به‌درستی آموزش بدهد. در گذشته پرستاران از داروهای بیماران ترخیصی با خبر بوده و به‌طور مستقیم داروها را مشاهده کرده و اگر اشتباهی رخ داده بود داروها را عودت می‌دادند و در مورد چگونگی استفاده از دارو با توجه به سن، سواد و… بیمار آموزش می‌داد.

وی ادامه داد: آیا زمانی که نسخه الکترونیکی مطرح شد، آموزش دارویی الکترونیکی برای بیماران در نظر گرفته یا اینکه از پرستاران در این خصوص نظرسنجی شد تا یک راهکار جامع و کامل ارائه شود؟

شناسه خبر 58908