شناسه خبر:58923
1401/5/27 08:53:49

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیش‌نویس سند نماز آماده است، گفت: در هر جامعه‌ای توجه به نماز بیشتر و عمیق‌تر بوده، آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر دیده شده است‌.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در شورای برنامه‌ریزی اقامه نماز منطقه پنج کشور ضمن تأکید بر اینکه نخستین و آخرین وصیت اولیا و پیامبران همواره نماز است، اظهار کرد: اقرار به ربوبیت پروردگار فلسفه نماز است و هرچه نماز ترویج یابد، انسان مربی خود را بیشتر می‌شناسد.

وی ادامه داد: این عالم، عالم تربیت است؛ پس باید استعدادها و ظرفیت‌ها به‌خوبی به فعلیت برسد تا در زمان ورود به آن دنیا که نخستین سؤال در مورد نماز است، بتوانیم پاسخگو باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان بیان کرد: باید به ترویج نماز در جامعه کمک کنیم، زیرا زیربنای اصلاح جامعه نماز است؛ نماز یک اصل و معیار و شاخص بوده و ملاک شناخت درستی و غلط مسیر زندگی ما است.

وی با اشاره به مسئولان حوزه ترویج نماز و برنامه‌ریزی برای اقامه این فریضه الهی که توفیق بزرگی است، گفت: قرار بود سند نماز آماده شود که پیش‌نویسش آماده شده است و امیدواریم تدوین آن هرچه زودتر تمام شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: در جامعه متأسفانه صحبت از نماز کم است، درحالی که باید خیلی فراتر از آن گفته شود؛ حتی برای جامعه‌ای که نماز می‌خواند نیز حقیقت و حکمت این فریضه دینی آن‌طور که باید، گفته نشده است.

وی کیفیت اقامه نماز را نیز مهم دانست و عنوان کرد: نمازی مهم است که حقیقت نماز در آن دیده شود.

امام‌جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به تداخلات و ساختارهای مختلف نماز در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: امروز در حوزه نماز متولیان بسیاری مشغول فعالیت هستند که گویای ساختار اشتباه در این عرصه است.

وی با بیان اینکه ساختارها باید اصلاح شود، اظهار کرد: متأسفانه در دیگر عرصه‌های فرهنگی نیز با همین مشکل و وجود اختلاف سلیقه روبه‌رو هستیم که نیازمند اقدام جدی برای حل مشکل است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز گفت: اهمیت نماز به‌قدری بالا، اثربخش و با فضیلت است که باید برای قبول شدن آن به درگاه الهی پناه برد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم بیان کرد: ترویج نماز و توجه به مقبولیت آن آثار و برکات زیادی به همراه دارد که این مسئله می‌طلبد هیچگاه نسبت به این فریضه الهی بی‌توجه نبود.

شناسه خبر 58923