شناسه خبر:58924
1401/5/27 08:55:33
تعیین 9.5 میلیارد ریال غرامت برای متخلفان حوزه سوخت؛

تشدید اعمال کنترل و نظارت بر جایگاه‌های سوخت در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از تشدید رصد و پایش تأمین و توزیع مطلوب سوخت از مبدأ تا مقصد در این منطقه با استفاده از ظرفیت بسیج خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: اوج مصرف بنزین و نفتگاز به‌خصوص در بخش حمل‌ونقل کشور و استان همدان در پی افزایش سفرهای تابستانی و از طرفی دیگر اختلاف نرخ فاحش این فرآورده‌ها با کشورهای همسایه، ضمن افزایش نامتعارف مصرف داخلی، جذابیت قاچاق سوخت را برای آفت‌های اقتصادی صدچندان ساخته است.

وی ادامه داد: از این رو تیم‌های گشت شبانه‌روزی متشکل از نیروهای داوطلب بسیجی شاغل با همکاری واحدهای حراست و بازرسی و رؤسای نواحی تابعه مستقر در شهرستان‌های استان با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، به‌طور مستمر در جایگاه‌ها حضور یافته و این وظیفه خطیر را در راستای تحقق حقوق شهروندی و حمایت از مصرف‌کنندگان واقعی به انجام می‌رسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: رسالت اصلی این شرکت تأمین و توزیع سوخت با استانداردهای کمی و کیفی ملی برای تمامی سطوح و بخش‌های مصرف بوده، اما بنا به الزامات قانونی در مواجهه با سوء استفاده کنندگان خُرد یا کلان سرمایه‌های ملی، شدیداً با آنان برخورد می‌کند.

روستایی اظهار کرد: سوء استفاده از سهمیه کارت سوخت خودروهای شخصی و عمومی یکی از معضلات حال حاضر جامعه بوده که متأسفانه از ابتدای سال جاری تعداد قابل توجهی کارت سوخت خودروهای عمومی و شخصی توسط بازرسان منطقه کشف و ضبط شده است.

این مقام مسوول یادآور شد: طی پنج‌ماهه گذشته تعداد 96 فقره پرونده تخلفات خرید و فروش غیر مجاز سوخت در کمیته رسیدگی به تخلفات منطقه مطرح و بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون ریال غرامت تعیین شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از ارجاع 24 پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی خبر داد و خاطرنشان کرد: ثبات قیمت حامل‌های انرژی با منشأ فسیلی در دولت سیزدهم جهت رفاه حال شهروندان بوده و مستلزم مدیریت صحیح و مسئولانه آحاد مختلف جامعه در حوزه مصرف سوخت است.

شناسه خبر 58924