شناسه خبر:58957
1401/5/27 10:00:08

سپهرغرب، گروه انتظار: حجت‌الاسلام صبوحی با بیان اینکه عزاداری‌های حسینی یعنی اعلام آمادگی برای یاری امام زمان(عج)، گفت: نصرت و یاری امام فضیلتی است که گذشته انسان را پاک می‌کند، این یاری 4 شرط دارد.t

حجت‌الاسلام محمد صبوحی در تشریح ارتباط محرم و مهدویت با اشاره به امام شناسی در خیمه امام حسین(ع)، اظهار کرد: خیمه عزای امام حسین(ع) با ناله‌های حضرت زهرا(س) و زحمات ائمه(ع) و همه عاشقان اهل بیت(ع) در دوران غیبت تا امروز پابرجا مانده و ویزگی‌هایی دارد.

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه مرحوم شیخ جعفر شوشتری 14 ویژگی برای خیمه اباعبدالله الحسین(ع) برمی شمارد، گفت: خیمه امام حسین(ع) عرفات ایشان است همانطور که حاجی برای رفتن به منا و تقصیر و قربانی و رمی، باید مُحرم شود و نخست به عرفات برود و بدون عرفه حجش باطل است و اگر خود و خدای خود را بشناسد می‌تواند در منا آرزو کند، در خیمه امام حسین(ع) هم بسته به میزان معرفت به امام حسین(ع) و امام زمان(عج)، بالا می‌رویم

وی تصریح کرد: به هر اندازه که امام زمان(عج) را بشناسیم می‌توانیم در زمره آنهایی قرار بگیریم که در یوم الورود از شفاعت حضرت سیدالشهداء(ع) بهره‌مند می‌شوند همان شفاعتی که در زیارت عاشورا از خدا طلب می‌کنیم روزی ما گرداند: «أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ».

حجت الاسلام صبوحی با بیان اینکه از آرزوهای ما در خیمه امام حسین(ع) این است که بتوانیم یاور فرزندشان امام مهدی(عج) باشیم، ابراز کرد: نصرت و یاری امام فضیلتی است که گذشته انسان را پاک می‌کند؛ وقتی امام حسین(ع) با عبیدالله بن حر جعفی برخورد کردند، فرمودند: تو گذشته سیاهی داری، آیا نمی خواهی آن را اصلاح و محو کنی؟... هر یک از ما هم چنین شرایط و گناهانی داریم؛ آیا با یک استغفرالله گفتن درست می‌شود؟!

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) راه اصلاح گذشته را به ما یاد دادند و فرمودند: توبه واقعی آن است که در مسیر درست پشت سر امام زمانت قرار بگیری و آماده یاری ایشان شوی؛ چنان که در زیارت اربعین می‌خوانیم: «نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» یعنی من آماده‌ام به محض لزوم شما را یاری کنم. عزاداری‌های حسینی یعنی اعلام آمادگی برای یاری امام زمان(عج).

حجت‌الاسلام صبوحی درباره راه‌های یاری امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند: منِ علی را با تقوا و ورع (دوری از گناه)، عفت (عفت در زبان، نگاه، پوشش و...) و تلاش (برای امام زمان(عج) وقت بگذارید) و پر کردن سنگرها و جاهای خالی یاری کنید؛ امروز هم راه یاری امام زمان(عج) همین است.

شناسه خبر 58957