شناسه خبر:58958
1401/5/27 10:01:04
بهترین راه کمک به امام زمان (عج)؛

شاهراه ورود به خیمه‌گاه مهدوی

سپهرغرب، گروه انتظار: حجت‌الاسلام حائری‌پور با بیان اینکه در خیمه امام زمان(عج) باید صبوری و استقامت را تمرین کنیم، گفت: امروز از بهترین کمک‌ها به حضرت مهدی(عج)، دستگیری از شیعیان ضعیف چه از نظر مالی و چه اعتقادی و معنوی است.

حجت الاسلام محمدمهدی حائری‌پور درباره ارتباط محرم و مهدویت با محور با ولی خدا بودن تا شهادت، اظهار کرد: از پیام‌های مهم عاشورا که برای منتظران امام زمان(عج) بسیار اهمیت دارد، مسئله ماندن پای مکتب سیدالشهداء(ع) و امام زمان(عج) است. همه ما می‌دانیم عده ای از کسانی که با امام حسین(ع) بودند در میانه راه از حضرت(ع) جدا شدند.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: امام حسین(ع) پس از شنیدن برخی اخبار ناگوار در طول مسیر، سخنرانی‌ای کردند و فرمودند: آگاه باشید هر کدام از شما که بر تیزی شمشیرها صبوری و استقامت دارد، بماند وگرنه بازگردد ایشان می‌خواستند آنها که می‌آیند آگاهانه بیایند و بدانند در چه مسیر پرخطری پای گذاشته اند البته اگر قرار است جانشان را بدهند در بهترین مسیر و برای عزت اسلام است. اما عده ای طاقت و استقامت و معرفت لازم را نداشتند و لذا بازگشتند.

حجت الاسلام حائری پور تاکید کرد: کسانی که بخواهند در جبهه امام زمان(عج) بمانند باید اهل استقامت و صبوری باشند، در کلام امیرالمومنین(ع) نیز آمده که اهل صبر و بصیرت باشید این درس عبرت است آنها که با کاروان کربلا نماندند اهل صبر و استقامت نبودند و دلشان جایی به دنیا گرده خورده بود اما آنها که ماندند با اینکه در شب عاشورا خبر شهادتشان را شنیدند، گفتند می‌مانیم و کاش 70 جان داشتیم و فدای امام حسین(ع) می‌کردیم، اهل صبر و استقامت بودند.

وی با بیان اینکه در خیمه امام زمان(عج) باید صبوری و استقامت را تمرین کنیم، ابراز کرد: از آرزوها و حسرت‌های ما بودن در کربلا و یاری امام حسین(ع) است، شاید بعضاً بی‌توجه هستیم که چه ویژگی‌هایی در یاران امام حسین(ع) باعث شد آنها با سیدالشهداء(ع) بمانند... امروز امام زمان(عج) در غیبت و غربت هستند اگر بخواهیم حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را از غیبت و غربت بیرون آورده و شاهد صبح ظهور باشیم باید صلاحیت‌ها و شایستگی‌های خود را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام حائری پور در ادامه بیان کرد: باید در مواضعی که تحت نفوذ ما است مثل خانواده، دوستان و... دل‌ها را به امام زمان(عج) نزدیک کنیم، ویژگی مهم یاران سیدالشهداء(ع) این بود که اهل معرفت بودند و امام حسین(ع) را از عمق جان باور و به ایشان محبت داشتند در شب عاشورا هم‌قسم شدند که تا فردا یکی از ما زنده است نباید کسی از بنی هاشم و خانواده امام حسین(ع) به میدان برود! وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هم باید به درجه ای از ایمان، معرفت و باور به امام زمان(عج) برسیم که کمک حال ایشان باشیم و امروز از بهترین کارها، دستگیری از شیعیان ضعیف چه از نظر مالی و چه اعتقادی و معنوی است.

شناسه خبر 58958