شناسه خبر:58960
1401/5/27 10:02:58

سپهرغرب، گروه انتظار: حجت‌الاسلام صبوحی با بیان اینکه ارزش مجالس حسینی به کیفیت و خروجی است نه کثرت جمعیت، گفت: باید ببینیم در مجلس و خیمه امام حسین(ع) چقدر یارانی را تربیت کرده‌ایم که خود را وقف امام زمان(عج) می‌کنند.

وی درباره ارتباط محرم و مهدویت با موضوع نقش مجالس حسینی در تربیت سربازان امام زمان(عج)، اظهار کرد: همه ما آرزومندیم در خمیه عزای امام حسین(ع) بالاترین عطایی که خداوند به عزاداران و گریه‌کنندگان بر مصائب حسینی می‌کند به ما نیز عطا کند.

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: در خیمه امام حسین(ع) همه یکسان نیستند و همه هم یکسان از مواهب و برکات این خیمه بهره‌مند نمی شوند چنان که در حج خانه خدا نیز چنین هست و همه حجاج به یک میزان از برکات حج بهره نمی برند؛ برخی از حجاج بنابر روایات مانند روزی که از مادر متولد شده اند از گناه بری می‌شوند و برخی هم فقط خود و خانواده‌شان در امان می‌مانند.

وی افزود: عزاداران امام حسین(ع) نیز چنین هستند ما باید تلاش کنیم در هر بار حضور در عزاداری‌ها یک رتبه بالاتر برویم. این بالا رفتن به شلوغی و کثرت جمعیت در عزاداری نیست بلکه به رهاورد و خروجی حضور در مجالس است.

حجت الاسلام صبوحی ادامه داد: گاهی ممکن است جلسه ای شلوغ باشد اما خروجی لازم را نداشته باشد، اما گاه یک جلسه کوچک و محدود خروجی بسیار عظیمی دارد. برای مثال ماریه سعدیه از بانوانی است که خانه خود در بصره را محل آشنایی مردم با معارف اهل بیت(ع) کرد و همسر و فرزندان او از همین خانه رهسپار کربلا و از شهدای عاشورا شدند. همچنین است برخی یارانی که از بصره امام حسین(ع) را یاری کردند؛ در حالی که جلسات مذهبی چندهزار نفری کوفه چنین خروجی‌ای نداشت.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم در مجلس و خیمه امام حسین (ع) چقدر یارانی را تربیت کرده‌ایم که خود را وقف امام زمان(عج) کنند لذا به اندازه ای که خروجی داریم به همان اندازه عزاداری‌های ما ارزشمند است؛ در عین برگزاری باشکوه عزاداری ها، باید بدانیم بیش از ظواهر، باید در جلسات تلاش کنیم هر چه بیشتر برای امام مهدی(عج) یار تربیت کنیم.

شناسه خبر 58960