شناسه خبر:58972
1401/5/29 08:58:07

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسدآباد گفت: درحال حاضر کتابخانه سیار روستایی کانون در 20 روستای محروم شهرستان به جامعه هدف کودکان و نوجوانان در بحث کتاب‌خوانی ارائه خدمات می‌دهد و امکان دسترسی آنان را به کتاب تسهیل کرده است.

مژگان هادی از عضویت دو هزار و 500 کودک و نوجوان اسدآبادی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: دو هزار و 500 نفر از کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال در کانون پرورش فکری شهرستان عضویت دارند که تمامی آن‌ها عضو کتابخانه کانون بوده و از این تعداد 200 نفر عضو فعال کتابخانه به‌شمار می‌روند.

وی تعداد کتاب‌های کتابخانه تخصصی ثابت کانون این شهرستان را برای استفاده کودکان و نوجوانان عضو 12 هزار جلد کتاب برشمرد و افزود: درحال حاضر کتابخانه سیار روستایی کانون نیز در 20 روستای محروم شهرستان به جامعه هدف کودکان و نوجوانان در بحث کتاب‌خوانی خدمات ارائه می‌دهد.

هادی با اشاره به طرح اوقات فراغت تابستانه کانون پرورش فکری شهرستان برای اعضای کانون، ابراز کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد از ابتدای فصل تابستان برنامه‌های طرح اوقات فراغت را با هدف جذب مخاطبین کودک و نوجوان در کتابخانه تخصصی کانون برای غنی‌سازی این اوقات با فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی در زیرشاخه‌های نقاشی، سفالگری، نمایش خلاق، کتاب و کتاب‌خوانی، پویش نمایش فیلم در سالن سینما، شعر و داستان‌نویسی، شاهنامه‌خوانی و پویش خوانش متون کهن و غیره برنامه‌ریزی کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مناسبتی براساس انتشار هر روز تقویم‌نگار در کانال‌ها و گروه‌های شهرستانی ازجمله روز ادبیات کودک و نوجوان، دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع)، دهه امامت و ولایت، دهه امر به معروف و غیره، ازجمله فعالیت‌های دیگر مراکز کانون در تابستان به‌شمار می‌رود.

هادی خاطرنشان کرد: اکنون توسعه کتاب‌خوانی با اجرای طرح‌های جذاب توسط مربیان ازجمله تشکیل جام باشگاه کتاب‌خوانی با عنوان «بوبوکَره» ویژه نوجوانان و طرح «یک کتاب و یک حکایت» ویژه کودکان در این کانون درحال برگزاری است.

شناسه خبر 58972