شناسه خبر:58986
1401/5/29 09:23:16

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: 125 مسجد و 83 حسینیه، 50 موکب و چهار تکیه برای اسکان و خدمات‌رسانی به زوار اربعین در این استان ساماندهی شده است.

سردار جمال شاکرمی روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان افزود: سپاه در عرصه‌های مختلف ایام اربعین حسینی برای خدمات‌رسانی به زوار پای کار خواهد بود.

وی افزود: ما در تعامل کامل با کمیته مشارکت‌های مردمی هستیم و تمامی تلاش خود را برای برگزاری باشکوه اربعین به‌کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: 150 آشپزخانه در سطح شهرستان ایلام برای پخت غذا در ایام اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست افزود: 120 دستگاه‌ها آمبولانس از کشور برای اربعین در اختیار استان قرار خواهد گرفت که این آمبولانس‌ها در 80 پایگاه ثابت و سیار استان مستقر می‌شوند.

دکتر صیدنور علیمرادی ادامه داد: پنج فروند بالگرد اورژانس در فرودگاه شهدای ایلام مستقر می‌شود و در عملیات و حوادث این بالگرد‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: سه هواپیما که دو هواپیما در تهران و یک هواپیما در شیراز به‌صورت استندبای استان ایلام در اربعین است.

این مسئول گفت: همچنین با تلاش‌های انجام‌شده 10 اتوبوس آمبولانس در مهران مستقر و 500 هزار سرم دپو خواهد شد.

استاندار ایلام نیز در این در جلسه با قدردانی از اعضای ستاد اربعین استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اربعین به‌خوبی در امور اربعین وظایف خود را انجام دادند.

حسن بهرام‌نیا افزود: مساجد، مکان‌های مذهبی، سالن‌های ورزشی و مدارس در شهرستان‌های زائرپذیر محل اسکان زائران خواهند بود و از تمامی این مکان‌ها در اربعین در شهرستان‌های چرداول و ملکشاهی به‌صورت میدانی بازدید شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده مسیر ایلام- مهران تا اربعین چهار خطه می‌شود و روزانه برای حدود 300 هزار نفر آب در مهران تأمین و برق 30 مگاواتی در مهران به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار ایلام با تأکید بر تسریع عملیات لاین دوم پل صلواتی ایلام یادآور شد: عرشه این پل آماده شده و تا قبل از اربعین لاین دوم این پل زیر بار ترافیک می‌رود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: بیش از 60 هزار نفر در شهرستان‌های زائرپذیر و سایت چغاسبز اسکان داده می‌شوند و تا اربعین تلاش داریم این تعداد اسکان از 60 هزار نفر نیز عبور کند.

وی با بیان اینکه آذوقه، اقلام و نذورات توسط کمیته مشارکت‌ها مردمی اربعین استان ساماندهی شود، گفت: محور اربعین امسال مردم هستند چراکه مردم هر زمان حضور یافتند به توفیقات زیادی دست یافتیم.

شناسه خبر 58986