شناسه خبر:58995
1401/5/29 09:35:04
خبرهای خوش استاندار برای خبرنگاران کرمانشاه؛

از حل مشکل بیمه تا ساخت مجتمع مسکونی

سپهرغرب، گروه خبر: فعالان رسانه‌ای چندین خبر خوش از زبان نماینده عالی دولت در استان برای رفع مشکلات صنفی خودشان شنیدند که رفع مشکلات مربوط به بیمه، تأمین مسکن در قالب مجتمع‌های مسکونی و اختصاص مکان برای فعالیت رسانه‌ها، ازجمله این خبرها بود.

در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که شامگاه چهارشنبه با حضور بیش از 600 خبرنگار و فعال رسانه‌ای به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، برخی از اهالی رسانه به نمایندگی از همکارانشان پشت تریبون قرار گرفتند و دغدغه‌های خود را با مسئولان مطرح کردند که نقطه مشترک آن‌ها رفع مشکلات صنفی ازجمله اشتغال پایدار، امنیت شغلی، حقوق و دستمزد، بیمه، مسکن و مکانی برای فعالیت رسانه‌ها بود.

   مسکن، بیمه و امنیت شغلی دغدغه اصلی فعالان رسانه‌ای کرمانشاه

مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و روز خبرنگار، از تلاش‌ها و زحمات جامعه رسانه‌ای استان قدردانی کرد و گفت: اهالی رسانه کشور امروز صادقانه و مظلومانه حضور مؤثری در میدان دارند و در برابر رسانه‌های قدرتمند دشمن فعالیت می‌کنند.

«علی صفدری» همچنین به مقوله جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است اشاره کرد و از خبرنگاران خواست در این ارتباط با جدیت به تولید محتوا بپردازند.

وی به فرموده رهبر معظم انقلاب که کار خبرنگاران انتقال آگاهی و واقعیت‌ها است، اشاره کرد و افزود: خبرنگاران در آگاه‌سازی افراد جامعه و مسئولین نقش کلیدی و اثرگذاری دارند و این حضور برای خدمت به نظام و انقلاب مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به خدمت‌رسانی خبرنگاران، گفت: برای پیشرفت استان امروز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نیاز استان همدلی و مودت است؛ بیش از هر زمان دیگر نیاز به گفت‌وگو و مذاکره و همدلی داریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه هم در این مراسم با تأکید بر جایگاه والای خبرنگاران، پیشنهاد نام‌گذاری یک خیابان یا یک میدان مهم شهر را با عنوان «خبرنگار» مطرح کرد و افزود: بهتر است در این میدان تندیسی از شهدای خبرنگار هم نصب شود.

«محمدهادی صحرایی» با تأکید بر کنار زدن رسانه‌های غیر رسمی در استان، از مدیران استان خواست از خبرنگاران رسانه‌های رسمی که اشراف همه‌جانبه‌ای بر مسائل و مشکلات استان دارند، به‌عنوان مشاورین خود استفاده کنند.

صحرایی در ادامه یکی از معضلات و چالش‌های کار رسانه‌های غیر رسمی در استان را انتشار گسترده اخبار منفی و سیاه‌نمایی و خودتحقیری عنوان کرد و گفت: انتشار این اخبار تنها چهره کرمانشاه را زشت می‌کند و موجب فراری دادن سرمایه‌گذاران از استان می‌شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل، باید رسانه‌های رسمی تقویت شوند و چهره زیبا و ظرفیت‌های استان از طریق آن‌ها در سطح کشور معرفی شود.

فعالان رسانه‌ای استان نیز اعلام کردند که خبرنگاران جزء اقشار ضعیف جامعه ازنظر درآمد هستند و توان تأمین مسکن ندارند و از این رو نیازمند کمک مسئولان برای تهیه سرپناهی برای خود هستند.

رفع مشکلات بیمه خبرنگاران نیز از دیگر خواسته‌ها و مطالبات فعالان رسانه‌ای استان بود که دراین ارتباط نیز اعلام کردند هزینه بیمه افزایش یافته و سطح درآمد خبرنگاران جوابگوی تأمین هزینه‌های بیمه نیست.

برخی از فعالان رسانه‌ای همچنین خواستار اختصاص مکانی برای دفاتر نشریات و رسانه‌ها شدند و اعلام کردند چون درآمد کافی نداریم، توان تأمین هزینه‌های اجاره دفاتر کاری را به تبع نداریم و درصورت امکان، دولت مکانی در اختیار نشریات و رسانه‌ها قرار دهد.

همچنین توجه جدی به رسانه‌های رسمی و حذف رسانه‌های غیر رسمی نیز مورد تأکید برخی از فعالان رسانه‌ای در این آیین بود و از مدیران استان خواست به رسانه‌های غیر رسمی بها ندهند و امور اطلاع‌رسانی خود را از طریق رسانه‌های مجوزدار انجام دهند.

استاندار کرمانشاه در این آیین اعلام کرد: دغدغه‌های خبرنگاران را به من منتقل کرده‌اند و خود را ملزم به رفع خواسته‌های شما می‌دانم.

«بهمن امیری‌مقدم» به تشریح رویکرد دولت و استانداری کرمانشاه در ارتباط با اصحاب رسانه و خبرنگاران پرداخت و تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های اصلی ما در استان کرمانشاه این است که از رسانه‌های رسمی حمایت کنیم و به رسانه‌های غیر رسمی نیز پیشنهاد داد وضعیت خود را به رسمی تبدیل کنند.

وی یکی از دغدغه‌های خبرنگاران را مسکن دانست و از این قشر خواست در سامانه‌ای که دولت برای طرح ملی مسکن ایجاد کرده، ثبت‌نام کنند و سپس از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست فهرستی از خبرنگاران نیازمند مسکن تهیه کند تا به این موضوع رسیدگی شود.

یکی از خبرهای خوش استاندار کرمانشاه به خبرنگاران در این آیین حل مشکل بیمه آن‌ها بود و در این ارتباط گفت: از این به بعد هیچ خبرنگاری بدون بیمه نمی‌ماند؛ خبرنگاران با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی از شهرداری، ادارات کل میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در قالب مجتمعی رسانه‌ای، مکانی برای نشریات و رسانه‌های استان درنظر بگیرند تا مشکل اجاره‌بها و مکان آن‌ها برطرف شود و تأکید کرد: مکان نشریات و رسانه‌ها به‌عنوان یک کانون و مرکز فرهنگی باید در شأن آن‌ها باشد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین از شهرداری خواست یک میدان و یا خیابان اصلی شهر کرمانشاه را به نام خبرنگار نام‌گذاری کنند تا کرامت این قشر در جامعه بیشتر و بهتر معرفی شود.

استاندار کرمانشاه گفت: دولت برای رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه برنامه دارد و در راستای تحقق آن‌ها نیازمند همراهی و همکاری همه مردم به‌خصوص رسانه‌ها است.

وی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود در کرمانشاه را رفع بیکاری دانست و افزود: من فرزند کرمانشاه و فردی از جنس خود شما هستم و غیر از جایگاه حقوقی، کرمانشاهی و عاشق شهر و دیارم هستم و دوست دارم مشکلات مردم و به‌خصوص جوانان را حل کنم و در این راه نیز گام‌های خوبی برداشته‌ام، اما نیاز به همکاری و همراهی همه مردم دارم.

امیری‌مقدم بیکاری را مادر تمام آسیب‌های اجتماعی دانست و ابراز کرد: در سفر دولت پیشنهاد راه‌اندازی قرارگاه ملی رفع بیکاری را به رئیس‌جمهور دادم که مورد موافقت قرار گرفت و این قرارگاه اکنون ایجاد شده و شمارش معکوس را برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال آغاز کرده‌ایم و سند جامع اشتغال استان را نیز تدوین کرده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین تصریح کرد: در تهران مذاکرات خوبی با وزرا و رؤسای سازمان‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری داشته‌ام و نتیجه این رایزنی‌ها هم ورود سرمایه‌های جدید به استان است که نوید روزهای خوبی برای کرمانشاه دارد و با جذب این سرمایه‌ها اشتغال پایدار فراوانی ایجاد خواهد شد.

امیری‌مقدم در پایان سخنانش از فعالان رسانه در استان خواست در جامعه امیدآفرینی و چهره زیبایی از کرمانشاه به کشور و دنیا معرفی کنند تا شاهد جذب سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات استان باشیم.

اجرای مداحی و قرائت شعر و همچنین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان رسانه‌ای پایان‌بخش این برنامه بود.

شناسه خبر 58995