شناسه خبر:58996
1401/5/29 09:36:56

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از حمایت‌های ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای خرید زمین، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، ساخت مرکز نمونه اولیه و ضمانت نامه تسهیلات بانکی خبر داد.

«بهزاد باباخانی» چهارشنبه‌شب در ششمین جلسه ستاد هماهنگی و عملیات توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان که با حضور مدیران عضو برگزار شد، افزود: کمک به کارخانه نوآوری به‌عنوان یک اولویت از سوی مدیریت ارشد استان دنبال می‌شود، زیرا اگر این مجموعه موفق شود، مسیر برای راه‌اندازی دیگر مجموعه‌های بخش خصوصی باز می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم مشکلات این مجموعه در حوزه‌هایی مانند تهیه زیرساخت‌ها و تسهیلات را در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان، ستاد تسهیل و شورای راهبردی پیگیری کنیم.

باباخانی همچنین تأکید کرد: تلاش می‌شود اهداف شعار سال در حوزه توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان را محقق کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در همین راستا نگاه ویژه‌ای به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در قالب کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان‌قیمت داشته‌ایم.

باباخانی اضافه کرد: طرح‌های بسیار خوبی برای ایجاد مشوق در حوزه دانش‌بنیان پیش‌بینی کرده‌ایم که پس از طرح و تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

   اختصاص 87 میلیارد تومان اعتبار به حوزه دانش‌بنیان استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه از اختصاص 87 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های دانش‌بنیان و تقویت زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه از محل تملک دارایی‌ها خبر داد و گفت: با توجه به عنوان شعار سال و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به این حوزه در اولویت کاری مدیریت ارشد استان قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه در قانون‌ بودجه سال جاری 10 درصد از درآمد حوزه تملک دارایی‌ها نوع یک به حوزه طرح‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته که رقمی در حدود 87 میلیارد تومان است.

باباخانی با اشاره به اینکه اعتبار مذکور از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توزیع می‌شود، در ادامه عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های پیشنهادی خود را در زمینه دانش‌بنیان با رویکرد افزایش بهره‌وری آن‌ها به سازمان برنامه ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین از این منابع می‌توان برای کاهش نرخ سود تسهیلات ارائه‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان بهره گرفت.

معاون اقتصادی استاندار تأکید کرد: علاوه‌بر این مراکز رشد و مجموعه‌های دانش‌بنیان وابسته به بخش دولتی می‌توانند از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از این اعتبارات برای تکمیل زیرساخت‌ها و یا کمک‌های فنی و اعتباری استفاده کنند.

وی صندوق پژوهش و فناوری زاگرس را ظرفیت خوبی برای کمک به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند با ارائه تسهیلات، به توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها کمک کند.

 

شناسه خبر 58996