شناسه خبر:59030
1401/5/30 08:49:49

سپهرغرب، گروه خبر: شهرستان مهران شهرستانی است که هرساله نزدیک اربعین با وعده مسئولان در خصوص توسعه سپری می‌کند و دیگر وعده‌ها به جان این شهرستان اثرگذار نخواهد بود.

بیشترین تردد زائران با توجه به نزدیک بودن مرز مهران به کربلای معلی، اینروزها شاهد حضور حداکثری زوار در این مرز بین‌المللی هستیم. از این رو برخی مشکلات، نبود زیرساخت مناسب و در شأن این مرز بین‌المللی، زوار امام حسین (ع) را با گلایه‌هایی همراه کرده است.

روز گذشته با حضور در مرز مهران از نزدیک به بررسی این مشکلات پرداختیم و با چندی از زائران مصاحبه کردیم.

آبسردکن هم نیست!

رئوفی یکی از زائران اربعین حسینی می‌گوید: از لحظه ورود به شهر در پی یافتن آبسردکن برای رفع تشنگی خود بودیم. اما بسیاری از آبسردکن‌های شهر مهران غیر فعال هستند.

باقری دیگر زائر کربلای معلی گفت: ساعت‌ها به‌دنبال آبسردکن بودیم اما متأسفانه چیزی پیدا نکردیم، تنها چند مورد آبسردکن در پایانه هست که اگر کسی در شهر تشنه باشد ممکن است تا رسیدن به پایانه از تشنگی هلاک شود!

زیرساخت‌های مهران در حد وعده مانده‌اند

طبق مشاهدات میدانی نبود زیرساخت‌های مناسب تنها به آبسردکن منتهی نمی‌شود و نبود سایه‌بان، راه ارتباطی مناسب، عدم توجه به موضوعات فرهنگی و... در این شهرستان موج می‌زند.

فرمانداری: مشکل آبسردکن نداریم

در ادامه با روابط عمومی فرمانداری مهران جهت پیگیری این موضوعات گفت‌وگویی صورت گرفت: ‌مرادپور در خصوص کمبود آبسرد کن گفت: تعداد آبسرد کن‌های شهرستان مهران به اندازه کافی می‌باشند، ما از ورودی شهر مهران تا پایانه به فاصله‌های مناسب آبسردکن راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: از لحاظ آبسرد کن خوشبختانه در شهرستان مهران مشکلی وجود ندارد و اسناد و مدارک آن هم موجود است و ارائه خواهیم داد.

مسئول روابط عمومی فرمانداری تصریح کرد: از مسیر پل زائر تا مرز هم جانمایی شده که چند روز قبل از اربعین راه‌اندازی می‌شوند.

استانداران می‌آیند و می‌روند، وعده‌ها باقی است!

وعده توسعه زیرساخت‌های شهرستان مهران هرساله نزدیک به اربعین اوج گرفته و دقیقاً یک روز پس از اربعین به دست فراموشی سپرده می‌شود و این بحران فراموشی مهران هرساله استمرار می‌یابد.

استانداران بسیاری وعده توسعه این شهرستان و راه‌های ارتباطی را داده‌اند اما هیچکدام آنان را به ثمر نرساندند.

نبود حتی آبسرد کن‌های مناسب جهت رفاه حال زوار و رفع تشنگی که یکی از اولین نیازهای بر در هر جا است نشان از عمق محرومیت و عدم کار در مهران دارد.

شناسه خبر 59030