شناسه خبر:59079
1401/5/31 09:08:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از نحوه مدیریت پارک جنگلی آبیدر انتقاد کرد و از دستگاه‌های مسئول خواست هماهنگی لازم را برای حفاظت از این مکان تفریحی در برابر حوادث به ویژه آتش‌سوزی داشته باشند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران با محوریت بررسی وضعیت پارک جنگلی آبیدر و قله امام مریوان اظهار کرد: در دوره‌های گذشته، شهرداری و منابع طبیعی در مدیریت پارک جنگلی آبیدر، کم‌کاری داشته‌اند که اگر ظرفیت مردمی به‌کار گرفته‌ می‌شد وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

وی به این دستگاه‌ها فرصت دو هفته‌ای داد تا برای بهبود اداره مناطق در معرض خطر آتش‌سوزی اقدام کنند و افزود: بهترین راه مدیریت بحران استفاده از ظرفیت مردمی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه رویکرد ضعیف گذشته نباید ادامه داشته باشد، اضافه کرد: بررسی‌ اسناد و مدارک موجود درباره آبیدر سنندج نشان می‌دهد که این کوه در آستانه بحران قرار دارد.

زارعی‌کوشا تأکید کرد: شهرداری به سرعت متولی خاصی برای مدیریت پارک جنگلی آبیدر مشخص و منابع طبیعی نیز نظارت عالیه خود را در زمینه اعمال کند.

وی ادامه داد: باید تا سه هفته آینده علاوه بر کوه آبیدر، قله امام مریوان و دیگر مناطق در معرض خطر آتش‌سوزی شهرستان‌ها نیز به شرایط قابل قبولی برسد، ضمن اینکه به‌کارگیری همه ظرفیت شهرستان‌ها برای کاهش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها ضروری است.

کوه آبیدر مشرف به شهر سنندج است و تعداد زیادی چشمه و تفرجگاه از جمله پارک کودک، امیریه، امانیه، خضر زنده (خیرزنه)، هفت آسیاب، ماماتکه، کانی شفا، کانی بانتا، کچک قرآن، گویزه کویر، بان شلانه و تاقه‌دار در آن قرار دارد.

شناسه خبر 59079