شناسه خبر:59158
1401/6/2 08:39:17

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه «مهر حسینی» در این شهرستان خبر داد و گفت: این رزمایش چهارمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در سال جاری است.

سرهنگ سیدجواد حسینی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه در شهر همدان، از برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه «مهر حسینی» در این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: این رزمایش چهارمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در سال 1401 است.

وی با تشریح اینکه بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، مرغ، حبوبات، لپه، نخود و ماکارونی است، عنوان کرد: این رزمایش روز گذشته برگزار و بسته‌های معیشتی بین اقشار مستضعف جامعه توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به وضعیت آب در این شهرستان، گفت: با توجه به کمبود آب، بسیجیان و گردان اقدام به توزیع آب معدنی و آب به‌وسیله چهار عدد تانکر کرده و وارد کار شده‌اند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه تعداد 373 گروه جهادی در سطح استان همدان شامل خواهر و برادر در بحث محلات و اقشار و دانش‌آموزی درحال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: بالغ‌بر 83 هزار و 988 بسته معیشتی به مبلغ 27 میلیارد تومان توزیع شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کمک‌های نقدی نیز به‌صورت پرداخت حساب نیازمندان به سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها انجام شده است.

وی با تصریح بر اینکه بالغ‌بر چهار هزار و 165 فقره کمک نقدی به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان نیز توزیع شده است، اضافه کرد: 285 هزار غذای گرم در قالب کمک‌های مؤمنانه توزیع شد.

سرهنگ حسینی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه 966 مورد تهیه جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و 272 میلیون تومان انجام شده است، تشریح کرد: تعداد چهار هزار و 424 رأس گوسفند نیز قربانی شده است.

وی به احداث و بازسازی 98 فقره ساختمان در بحث عمرانی اشاره کرد و گفت: همکاری‌های لازم با فرمانداری و بسیج سازندگی برای توزیع آب در 6 روستا انجام گرفته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در این مرحله از رزمایش بالغ‌بر سه هزار بسته معیشتی هریک به ارزش 600 هزار تومان توزیع شد.

شناسه خبر 59158