شناسه خبر:59159
1401/6/2 08:40:28
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ابن سینا همدان:

آزمایشگاه مرجع بهداشت در استان همدان راه‌اندازی شده است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: آزمایشگاه مرجع بهداشت با امکان انجام آزمایش‌های جدید ازجمله آبله میمونی و تب کریمه کنگو در این استان راه‌اندازی شده است.

محمدمهدی مجذوبی روز سه‌شنبه ابراز کرد: شیخ‌الرئیس یکی از پزشکان و فیلسوفان نامدار بین‌المللی است که به‌عنوان اندیشمندی بزرگ و متبحر در جهان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع کرونا، گفت: در 2.5 سال گذشته بیش از 3.5 میلیون بیمار در استان ویزیت و 300 هزار بیمار کرونایی نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند که مقایسه این ارقام با تعداد کادر بهداشتی درمانی، نشانه تلاش جهادی و ایثار این قشر است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش واکسیناسیون کرونا در کاهش میزان بیماری و موارد منجر به بستری، افزود: تزریق نوبت‌های یادآور واکسن کرونا بسیار ضروری است تا در آینده با همه‌گیری و موج‌های شدید مواجه نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: بهره‌برداری از بیمارستان فاطمیه همدان، اورژانس بیمارستان ملایر و استقرار سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های مختلف ازجمله اقدامات انجام‌شده برای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان است.

یکم شهریورماه به‌نام حکیم هزاره‌ها ابوعلی‌سینا و روز همدان نام‌گذاری شده است.

شناسه خبر 59159