شناسه خبر:59175
1401/6/2 09:08:20

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری قصر شیرین گفت: در ایام هفته دولت امسال 15 پروژه عمرانی و خدماتی با 65 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان مرزی قصر شیرین افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

«محمد حیدری» روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری قصر شیرین با قدردانی از حضور پُرشور مردم و هیئت‌های مذهبی در آیین‌های عزاداری دهه اول محرم و همچنین نقش مؤثر روحانیون و مداحان در خنثی کردن هجمه‌های دشمنان و تبیین واقعی عاشورا و سپاس از اشرافیت کامل نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی برای مقابله با هرگونه اعمال تروریستی و خرابکارانه، ضمن گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، افزود: از مجموع این اعتبار 30 میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی و 35 میلیارد تومان نیز به پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها آب‌رسانی به بازارچه مرزی سومار با پیمانکاری قرارگاه نجف اشرف و 14 میلیارد تومان اعتبار است که پس از سالیان طولانی این مهم محقق می‌شود و دیگری نیز گازرسانی به خسروی به‌عنوان یک پروژه ملی بزرگ است و در جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور در محل پایانه بین‌المللی مرز خسروی برگزار شد، از طریق وزیر کشور در تماس با وزیر نفت تأمین اعتبار شد.

این مقام مسئول همچنین گازرسانی از شهر قصر شیرین به مرز خسروی را نیز اقدام ارزشمند دیگری بیان کرد که هم‌اکنون شرکت گاز استان کرمانشاه در یک اقدام انقلابی و جهادی، با چهار پیمانکار درحال کار هستند.

وی ادامه داد: در 50 روز گذشته 70 میلیارد تومان بودجه برای قصر شیرین تأمین اعتبار شده، درحالی که کل اعتبار عمرانی سال گذشته قصر شیرین 12 میلیارد تومان بوده است.

حیدری اضافه کرد: اکنون قصر شیرین به یک کارگاه بزرگ برای پیشرفت و توسعه تبدیل شده و نیازمند تلاش جهادی و شبانه‌روزی همه مدیران است.

وی از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پوشش تمامی مناسبت‌ها و واقعیت‌های ملی و مذهبی و همچنین نقش این قشر که دغدغه مطالبه‌گری دارند، قدردانی کرد و گفت: هفته دولت فرصتی برای بازگو کردن خدمات و دستاوردهای نظام در طول 42 سال گذشته و تبیین آن و همچنین استمرار و تداوم خدمات است؛ ازاین‌رو تمامی مدیران دستگاه‌های مختلف باید با گزارش عملکرد خود را از طریق روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها، برای مردم بیان کنند.

نماینده عالی دولت در قصر شیرین اظهار کرد: اکنون که در جبهه‌های مختلف با استکبار در مخاصمه هستیم و با بدترین تحریم‌های ظالمانه مواجه‌ایم، خدمات نظام باید دقیق، صحیح و صریح بیان شود و در کنار عملیات و رویداد بزرگ اربعین، باید نسبت به برگزاری میز خدمت برای رفع مشکلات و مسائل مردم نیز اقدام کنیم.

رئیس ستاد مدیریت و سامان‌دهی زائران اربعین حسینی در قصر شیرین در ادامه گفت: رویداد بزرگ اربعین یک رخداد عادی نیست، بلکه فوق‌العاده بوده و همه‌چیز در آن براساس مبانی اعتقادی است؛ ازاین‌رو اربعین در چارچوب تشکیلات اداری قابل هضم نیست و مدیران در اجرای کارهای مربوط به اربعین دنبال بخشنامه نباشند، چون اربعین اعتقاد، انعطاف، ابتکار، جان‌فشانی، ازجان‌گذشتگی و ایثار نیاز دارد و ما باید شب و روز ذوب و وقف شویم تا امام حسین (ع) ما را زنده کند و روح جدید در کالبدمان دمیده شود.

حیدری ادامه داد: تمامی ادارات باید با تجهیزاتی که دارند، یک موکب شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به زوار داشته باشند و در کنار ستاد مردمی که شامل مردم، هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم‌نهاد و بزرگان هستند، به زائران خدمت‌رسانی کنند.

وی همچنین بر گسترش مبادلات تجاری و مرزی با حوزه اقلیم کردستان عراق و حکومت مرکزی تأکید کرد و گفت: در طول یک ماه گذشته شاهد افزایش حجم تجارت در دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان ازنظر وزنی و ارزی بوده‌ایم که باید از تمامی ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و بازرگانی مرزها استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: باید سرمایه‌هایی که برای قصر شیرین جذب می‌شود، در قصر شیرین هزینه شود؛ چون تمامی زیرساخت‌های منطقه مستهلک می‌شوند و نیاز است شهرستان سهمی از اعتبارات داشته باشد تا بتواند نسبت به تقویت زیرساخت‌ها اقدام کند.

شناسه خبر 59175