شناسه خبر:59176
1401/6/2 09:09:20

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تاق‌بستان را میراثی ارزشمند برای کرمانشاه دانست و گفت: قطع درختان این اثر باستانی جرم است و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

«شهرام کرمی» روز سه‌شنبه در نشست خبری به‌مناسبت تجلیل از خبرنگاران در سرسرای اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب استان در ابتدای صحبت‌های خود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تشکر از روشنگری، اطلاع‌رسانی و نقد منصفانه و آگاهانه در جامعه، ابراز کرد: قطع درختان اثر باستانی تاق‌بستان جرم است و با هر دستگاه و شخصی که در این خصوص کوتاهی کرده، برخورد می‌شود و در محاکم قضائی باید پاسخگو باشد.

دادستان کرمانشاه پیشگیری از سرقت و سایر جرم‌های خُرد را ضروری دانست و گفت: حق همه بچه‌ها است که در یک محیط امن بازی‌های کودکانه خود را انجام دهند و شهرداری هم موظف است امنیت بوستان‌های شهر را حفظ کند و برای پیشگیری از سرقت تدابیری بیندیشد و این درحالی است که می‌توان با سامان‌دهی معتادان متجاهر، از تعداد سرقت‌های خُرد بکاهیم.

کرمی با اشاره به اینکه درخصوص ترک فعل با چالش و خلأ قانونی مواجه هستیم، افزود: متأسفانه دست دستگاه قضائی برای برخورد با مصادیق ترک فعل خیلی باز نیست و مجلس و دولت باید در این خصوص راهکاری پیدا کنند.

   رسانه در قتل محیط‌بان کرمانشاهی وارونه عمل کرد

دادستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال کوتاهی‌های صورت‌گرفته درخصوص قتل محیط‌بان کرمانشاهی هستیم، گفت: متأسفانه این پرونده معمولی با رسم و رسوم عشایری خودمان حل‌وفصل می‌شد، اما فشار رسانه‌ای بیش از حدی که روی خانواده مقتول وارد آمد، باعث شد این پرونده حساس شود و چنین فاجعه‌ای رخ دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: رسانه یک شمشیر دولبه است، چراکه می‌تواند اعتلابخش جامعه یا باعث نابودی آن شود؛ می‌تواند امید یا ناامیدی و شکوفایی یا رکود را در جامعه گسترش دهد و این هنر شما خبرنگاران دلسوز و متعهد است که در عین رعایت امانت در خبر، اخباری منتشر کنید که امیدآفرین، نقش‌آفرین و تعالی‌بخش جامعه باشند.

کرمی با اشاره به اینکه خبرنگاری شغل پُرخطری است که باید با وجود فضای مجازی و افزایش سطح آگاهی لحظه به لحظه مردم به فعالیت خود ادامه دهد، افزود: اگر دستگاه قضائی در برخی موارد سکوت می‌کند، به این دلیل است که با رسانه‌ای کردن بعضی موارد، مجرم با آگاهی بیشتری فرار می‌کند؛ بنابراین بابت اینکه چنین مصلحت‌هایی را درک می‌کنید، از شما خبرنگاران سپاسگزاریم.

شناسه خبر 59176