شناسه خبر:59221
1401/6/3 09:07:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل شرکت پتروشیمی استان ایلام از ثبت رکورد تاریخی 45 تن تولید اتیلن و پلی‌اتیلن در ساعت در تیر ماه سال جاری خبر داد.

سید غلامحسن گرشاسبی از ثبت رکورد تاریخی 45 تن تولید اتیلن و پلی‌اتیلن در ساعت در تیرماه سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در سطح منطقه و استان افزود: تاکنون دو میلیون و 400 هزار کار بدون حادثه ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی استان ایلام بیان کرد: در یک سال گذشته تولید پلی‌اتیلن سنگین 67 درصد، اتیلن 115 درصد، بنزین پیرولیز 19 درصد و نفت کوره 67 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

گرشاسبی تصریح کرد: مجموع تولیدات پتروشیمی ایلام در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته چهار تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های اکسیر نوین فرایند آسیا، البرز توربین مپنا، اطلس افروز شرق و پترو توسعه پارسا در جهت حمایت از تولید داخلی منعقد شده است.

این مسئول به عملکرد شرکت پتروشیمی ایلام در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات و دانش فنی در راه‌اندازی NGL چشمه خوش دهلران و برگزاری دوره‌های آموزش فنی، ایمنی نفرات مینی آن‌جی‌ال دهلران در تیرماه سال جاری و راه‌اندازی ایستگاه جدید دریافت اتان را ازجمله این اقدامات دانست.

گرشاسبی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله صدرا، ماهان و پارسیان برای ساخت شیر صنعتی و دریافت گواهینامه‌های جدید ایزو 10002 و 10004 توسط نمایندگی lMQ ایتالیا بخش دیگری از عملکرد پتروشیمی است.

وی از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت خبر داد و گفت: آماده‌سازی طرح محیط زیستی ZLD در مجتمع پتروشیمی ایلام و بررسی و امکان‌سنجی احداث طرح استحصال BTX از بنزین تولیدی ازجمله این پروژه‌ها است.

 

شناسه خبر 59221