شناسه خبر:59238
1401/6/3 09:31:38

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر بهداشت بر اهمیت جایگاه جامعه پزشکی کشور تأکید کرد و گفت: ایران جزء 6 کشور برتر دنیا در مهار کرونا است.

بهرام عین‌اللهی افزود: پزشکی در دین اسلام بسیار مورد تأکید بوده و اگر پزشکان به تکالیف انسانی خودشان عمل کنند، شغل بسیار شریفی است.

وی با بیان این مطلب که قوی‌ترین نظام سلامت را در منطقه داریم، گفت: ما مدیون ادغام آموزش و درمان و بهداشت هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به بحران کرونا در سال گذشته، افزود: در شرایطی که روزهای بسیار دلهره‌آوری داشتیم، توانستیم در شروع کار دولت سیزدهم، برنامه واکسیناسیون را سرعت بدهیم.

عین‌اللهی گفت: از آذرماه 1400 تا امروز فقط 11 هزار فوتی کرونا داشتیم که ناشی از سرعت واکسیناسیون بود.

وی افزود: ایران جزء 6 کشور برتر دنیا در مهار کرونا بوده است و درحال حاضر 50 میلیون دوز واکسن ذخیره داریم و این آمادگی هست که واکسن‌های ایرانی را صادر کنیم.

وزیر بهداشت به بیمه همگانی مردم اشاره کرد و گفت: امسال با حمایت مجلس شورای اسلامی، با اعتبار 6 هزار میلیارد تومان، 6 میلیون نفر را رایگان بیمه کردیم و حدود 1.2 میلیون نفر در کشور باقی مانده‌اند که فرصت سه‌ماهه به آن‌ها داده‌ایم که از بیمه رایگان برخوردار شوند.

عین‌اللهی از تشکیل صندوق بیماران صعب‌العلاج خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام، شرایط حمایت از بیماران صعب‌العلاج بهتر شود.

وزیر بهداشت به وضعیت جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت درحال انجام امور است و پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری به تصویب رسید و 90 درصد هزینه‌ها در بخش دولتی و 70 درصد در بخش خصوصی، زیر پوشش قرار گرفت.

وی به طرح دارویار اشاره کرد و افزود: متأسفانه تولید دارو به شکلی نبود که بتوانیم نیاز دارویی خودمان را تولید کنیم.

عین‌اللهی به تعارض منافع در حوزه سلامت که نشأت‌گرفته از اختلاف ارز دولتی و ارز آزاد بوده است، اشاره کرد و گفت: با طرح دارویار، اختلاف ارز ترجیحی و آزاد را به بیمه‌ها دادیم که مردم حمایت شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: با طرح دارویار، قیمت دارو هوشمندسازی شد.

شناسه خبر 59238