شناسه خبر:59270
1401/6/5 09:17:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صمت ایلام گفت: طی یک‌سال گذشته 72 هزار مورد بازرسی و نظارت از بازار ایلام صورت گرفته است.

رضا محمدرحیمی با اشاره به اینکه طی یک‌سال گذشته بیش 72 هزار مورد بازرسی و نظارت بر بازار ایلام توسط این مجموعه صورت گرفته است، ابراز کرد: در این خصوص حدود سه هزار و 207 فقره پرونده تخلفاتی نیز تشکیل شده و در مراحل مختلف رسیدگی است.

وی با تأکید بر تداوم نظارت‌ها و رصد سیستمی فرآیندهای تأمین، توزیع و عرضه از طریق سامانه‌ها، تأکید کرد: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاه‌های نظارتی استانی درحال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به‌شدت برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، از طریق سامانه سازمان صمت استان و تلفن گویای 124 ستاد خبری شکایات و گزارش‌های خود را منعکس کنند.

وی با اشاره به حضور 440 فعال فرش در استان ایلام، ابراز کرد: در این خصوص، فعالان تولید فرش استان در یک‌سال گذشته تاکنون برای دریافت تسهیلات اشتغال به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند و نهایت همکاری با آن‌ها صورت گرفته و این تسهیلات در قالب وام‌های 400 میلیون ریالی با کارمزد چهاردرصد به تولیدکنندگان فرش در استان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت همچنین یک‌هزار و 168 فقره کارت فعالیت قالی‌بافی در استان صادر یا تمدید شده است.

محمدرحیمی عنوان کرد: همچنین 14 هزار و93 مورد بازرسی از کارگاه‌های فرش‌بافی استان برای راستی‌آزمایی تحقق بیمه فعالان این حوزه انجام گرفته است.

این مقام مسئول درخصوص صدور کارت‌های بازرگانی بیان کرد: صدور 136 کارت بازرگانی خارجی از یک‌سال گذشته تاکنون از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای انجام تجارت خارجی بوده است.

وی همچنین از صدور یا تمدید پروانه فعالیت سه هزار و 572 مورد پروانه کسب اصناف استان در یک‌سال گذشته خبر داد.

شناسه خبر 59270