شناسه خبر:59318
1401/6/6 09:24:35
رئیس کل دادگستری کرمانشاه هشدار داد:

حکم تبعید در انتظار مجرمان خطرناک

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، از تشدید اقدامات مقابله‌ای با عاملان تیراندازی و مجرمان در استان خبر داد و گفت: رفتار این افراد تحت رصد کامل قرار دارد و در صورتی که بخواهند اقدامی علیه امنیت شهر و جامعه انجام دهند مقتدرانه با آن‌ها برخورد می‌شود.

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در جلسه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی که با حضور مقامات انتظامی و قضایی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برخی جرائم و اختلافات قابل اصلاح و سازش است، اما با برخی جرائم نیز باید قاطعانه و بدون گذشت برخورد کرد.

وی ادامه داد: اولویت نخست دستگاه قضائی ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافی و جلوگیری از تکرار جرم است و به همین خاطر از مسؤولان انتظامی خواسته شده تا برای هر پرونده‌ای یک بسته حل اختلاف تعریف شود که خوشبختانه این کار هم انجام و نتایج خوبی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله بعدی اگر یقین حاصل شود فرد مجرم قابلیت اصلاح ندارد و امکان ارتکاب مجدد جرائم خشن از سوی وی بالاست بدون شک قاطعانه با او برخورد می‌شود.

وی یکی از جرائمی که موجب نگرانی می‌شود را موضوع تیراندازی‌ها عنوان کرد و گفت: دستگاه قضائی و پلیس در ماه‌های اخیر تمرکز خوبی برای کاهش و مهار این جرم داشته‌اند و به نتایج خوبی هم دست یافته‌اند.

توسلی‌زاده ادامه داد: دستگیری اکثر عاملان تیراندازی در سریع‌ترین زمان ممکن و صدور احکام بازدارنده و لغو مرخصی آن‌ها از جمله اقدامات پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با این دسته از مجرمان بوده است.

توسلی‌زاده در پایان و با هشدار به مجرمان مبنی بر اینکه اگر دست از اقدامات خود برندارند، تبعید در انتظارشان خواهد بود، افزود: این اقدام ابهت پوشالی آن‌ها را بیش از پیش خواهد شکست و درس عبرتی می‌‌شود برای سایر افراد که نیات مشابهی در سر می‌پرورانند.

 

شناسه خبر 59318