شناسه خبر:59347
1401/6/7 08:56:36

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با بیان اینکه باید کارگروهی تحت عنوان باززنده‌سازی اماکن تاریخی طراحی شود، گفت: شناسایی بناهای تاریخی و تشکیل این کارگروه می‌تواند به حفظ بناهای واجد ارزش کمک‌ کند.

محمدعلی محمدی یکشنبه 6 شهریورماه در پنجمین روز از هفته دولت در مراسم افتتاحیه اقامتگاه بومگردی «شرفخانی» شهر همدان بیان کرد: اماکنی مانند این خانه در همدان کم نیست و باید تیم کارشناسی برای شناسایی ظرفیت‌ها تشکیل شود.

وی اضافه کرد: همچنین این بناها باید با استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و رسانه‌ها شناسایی شده تا عرصه‌ها مشخص شوند و به سمت احیا و باززنده‌سازی بناهای واجد ارزش تاریخی برویم.

محمدی با اشاره به اینکه بخشی از این وظایف برعهده شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی است، افزود: از سبک و سیاق معماری ایرانی- اسلامی که در همدان کم نیست و نمونه‌های شاخص و بارز زیادی داریم، باید استفاده کنیم و بستر بهره بردن از ظرفیت آن‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه احیای بناهای واجد ارزش می‌تواند باعث تبادل فرهنگی در نقاط مختلف شهر باشد، گفت: با شناسایی بناهای تاریخی عرصه‌های بیشتری تعریف می‌شود و رونق اقتصادی نیز در این مکان‌ها اتفاق می‌افتد.

فرماندار همدان در پایان اعلام کرد: ما برای باززنده‌سازی بناها آمادگی داریم و منتظریم طرحی از آن‌ها به دستمان برسد تا وضعیت بناهای شهرستان همدان مشخص شود.

شناسه خبر 59347