شناسه خبر:59348
1401/6/7 08:57:45

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: دولت مردمی سیزدهم براساس شعار محوری سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌‌آفرین»، با تمام توان از فعالیت‌های مرتبط با حوزه تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی حمایت می‌کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یک‌شنبه در سفر به شهرستان نهاوند و بازدید از بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت خزل (کارخانه روغن نگین نهاوند)، افزود: در همین ارتباط و به تأسی از سیاست‌های دولت سیزدهم، تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در سطح استان به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد تا این واحدها با آرامش خاطر به کار و فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان همدان در سطح ملی و استانی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون چندین‌بار از واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند به‌منظور آشنایی با مسائل و رفع مشکلات آن‌ها بازدید کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز نیز هم‌زمان با هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی به شهرستان نهاوند آمده‌ایم، تصریح کرد: نهاوند ازجمله شهرستان‌هایی است که از مواهب الهی همچون آب فراوان، زمین‌ حاصلخیز و اقلیم مناسب برخوردار است که باید این ظرفیت‌ها بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌خصوص شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: بزرگداشت هفته دولت با هدف اطلاع‌رسانی مؤثر و مناسب از خدمات دستاوردهای بی‌شمار نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مسائل موجود در استان همدان استفاده نادرست و غیر صحیح از آب و منابع آبی است، تصریح کرد: بی‌برنامه‌گی‌ و بی‌توجهی‌های مدیران در گذشته موجب شده تا مردم شهرستان همدان دچار مشکل کم‌آبی شوند.

استاندار همدان تأکید کرد: برای جلوگیری از کاهش مصرف آب و مشکلات کم‌آبی در استان، باید از اصول و روش‌های علمی در عرصه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی استفاده شود.

به گفته وی جهاد کشاورزی باید کاشت برخی محصولات پُرآب‌بر را در استان ممنوع و محصولات راهبردری و کم‌آب‌بر همچون جو، گندم و کلزا را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

وی افزود: در شهرستان نهاوند نیز باید زمینه استفاده صحیح و عادلانه از آب فراهم شود تا این شهرستان در آینده دچار مشکل کم‌آبی نشود.

استاندار همدان روز گذشته در پنجمین روز از هفته دولت و به‌منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف در هفته دولت و تبیین و معرفی دستاوردها و خدمات دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به شهرستان نهاوند سفر کرد.

استاندار همدان در بدو ورود به این شهرستان مورد استقبال امام‌جمعه، نماینده مردم و فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان نهاوند قرار گرفت.

استاندار همدان در ادامه این سفر با حضور در گلزار شهدای شهر نهاوند، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ازجمله شهید والامقام حاج‌میرزا سلگی ادای احترام کرد.

شناسه خبر 59348