شناسه خبر:59389
1401/6/7 13:56:57

آیین انعقاد تفاهم نامه گازرسانی شرکت گاز استان همدان و ستاد برگزاری مراسم اربعین برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در آیین انعقاد تفاهم‌نامه گازرسانی موقت به موکب‌های اربعین سال 1401 در سطح استان گفت: به شکرانه اقتدار فرامنطقه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل برکت خون شهداست، امروز شاهد برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین در دو کشور ایران و عراق هستیم.

 

محمدصادق محبی نظر افزود: در راستای خدمات‌رسانی به موکب‌های عزاداری و مسیر تردد زائرین اربعین در سطح استان آماده اجرای خدمات پشتیبانی و گازرسانی هستیم.

 

وی افزود: انشعابات موقت باید با نظارت پیوسته بر عملکرد و ایمنی آن توسط مسئولین موکب‌ها بوده و تمامی موکب‌ها موظفند به تجهیزات اطفاء حریق مجهز بوده و از وسایل گازسوز استاندارد استفاده نمایند.

 

در ادامه سیدرضا موسوی رئیس ستاد خدمتگزاران اربعین استان نیز با اشاره به اینکه خدمت برای اباعبدالله (ع) نه قسمت است و نه فرصت، بلکه یک دعوت از سوی حضرت زهرا (س) است، افزود: با نگاه مثبت و ویژه همه خادمان امام حسین (ع) از تعداد 8 موکب در سال 93 امسال بیش از 110 موکب در استان ساماندهی شده‌اند و با هدف حفظ انسجام و ارتقای کیفی خدمات رسانی به زائران در قالب گروه بندی‌هایی انجام وظیفه می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین تبدیل به یک فرهنگ و گفتمان جهانی شده است، ادامه داد: امروز شاهد توسعه و فراگیری فرهنگ جامع اربعین در سراسر جهان هستیم و در همدان، امسال میزبان بیش از 4 میلیون زائر عبوری خواهیم بود که از چند کشور جهان بوده و این فرصت مغتنمی است برای تبیین فرهنگ ایرانی- اسلامی که این امر با ترجمه برخی کتب تقریظ شده مقام معظم رهبری به چندین زبان انجام می‌شود.

 

گفتنی است؛ در این مراسم مدیرعامل شرکت گاز استان همدان و اعضای شورای فرهنگی این شرکت از سیدرضا موسوی از آزادگان عملیات کربلای 4 در دوران دفاع مقدس  تقدیر به‌عمل آمد.

شناسه خبر 59389