شناسه خبر:59395
1401/6/8 08:56:18
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد:

آغاز سال تحصیلی بدون دغدغه معلم و آب در مدارس همدان

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه قول می‌دهیم هیچ کلاسی بدون معلم در استان همدان وجود نخواهد داشت، گفت: علاوه‌بر این تمام مدارس دارای تانکر آب برای سرویس بهداشتی خواهند بود تا در این خصوص دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

محمود نقوی دوشنبه هفتم شهریورماه در هفته دولت و در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه پس از بازگشایی مدارس در 14 فروردین‌ماه با کمبود معلم مواجه شدیم، اظهار کرد: در این خصوص نهضتی‌های تبدیل وضعیت‌شده به کلاس‌های درس وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌ تحصیلی جدید از دوم مهرماه مدارس به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شوند، گفت: تلاش شبانه‌روزی آموزش‌وپرورش بر این است که دوم مهرماه کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

   اسکان 50 هزار نفری آموزش‌وپرورش در نوروز امسال

این مقام مسئول با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در اسکان مسافران در استان همدان، اظهار کرد: تجهیزات از دوم اسفندماه آماده و اسکان آغاز شد. 50 هزار نفر در تعطیلات نوروز اسکان داده شدند که از این تعداد 60 درصد فرهنگی و 40 درصد غیر فرهنگی را شامل می‌شد.

نقوی با بیان اینکه در تابستان نیز ستاد اسکان دایر بوده و همچنان نیز میزبان مسافران هستیم، اذعان کرد: در تعطیلات رحلت امام خمینی (ره) میزبان 800 خانواده بوده‌ایم.

   تهیه تانکر آب برای مدارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به وضعیت آبی در همدان، از تدارک تدابیر پیرامون این موضوع خبر داد و گفت: تهیه منبع آب برای مدارس جهت رفع این مشکل را داشته‌ایم و قرار بر این است که تمام مدارس تانکر آب برای سرویس بهداشتی داشته باشند تا در این خصوص دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به هفته معلم، افزود: در این خصوص از مدارس بازدید به عمل آمد و از معلمان تجلیل شد و همچنین افزایش تعداد معلمان برتر را نیز شاهدیم؛ همچنین اردوگاه‌های استان روزهای جمعه در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است.

   ایجاد فضای ورزشی در طرح شهید سلیمانی

نقوی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به‌منظور ایجاد محیط‌های ورزشی برای افزایش شور و نشاط بین دانش‌آموزان درحال اجرا است، اذعان کرد: زمین چمن، سالن ورزشی و زمین فوتبال ساحلی برای دانش‌آموزان در قالب 70 طرح در استان همدان تهیه خواهد شد.

   ورزش همراه با اولیا در طرح شهید خرازی

وی با اشاره به طرح شهید خرازی که درحال اجرا است، اظهار کرد: در این طرح روزهای پنجشنبه دختران به همراه مادران و جمعه‌ها پسران به همراه پدرانشان می‌توانند از 20 سالن ورزشی استان همدان استفاده کنند.

   هم‌افزایی 2 میلیاردی آموزش‌وپرورش و کمیته امداد در آغاز سال تحصیلی

این مقام مسئول با اشاره به همکاری خوب آموزش‌وپرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)‌، اظهار کرد: در این خصوص دو هزار و 600 بسته بهداشتی، غذایی و لوازم‌التحریر و400 هزار ماسک بهداشتی توزیع شده است که در آغاز سال نو نیز برای این دانش‌آموزان هم‌افزایی با اعتبار دو میلیارد تومانی را شاهد هستیم.

   حضور بیش از 4 هزار نفری معلمان در طرح اکرام ایتام

نقوی با بیان اینکه 17 هزار دانش‌آموز مورد حمایت کمیته امام خمینی (ره) هستند، اذعان کرد: طرح‌های نیکوکاری با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) درحال اجرا است که بیش از چهار هزار معلم در طرح اکرام ایتام شرکت داشته‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه همکاری‌هایی با سپاه پاسداران داشته‌ایم، گفت: با همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج ‌دانشجویی 50 نفر درحال آموزش به عشایر طی تابستان هستند.

   اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش همدان تقویت شود

نقوی با اشاره به اعتبارات عمرانی آموزش‌وپرورش استانی، اظهارکرد: اعتبارات کشوری ما خوب است، اما اعتبارات استانی ضعیف بوده و باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی در استان رقم خورده و آن اختصاص تجهیزات مطلوب به فنی و حرفه‌ای‌ها است، گفت: این مهم برای نخستین‌بار رخ داده؛ در شهریورماه 35 میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای توسط اداره‌ کل نوسازی مدارس تهیه شده است که توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموز در سال گذشته 307 هزار نفر بوده است، افزود: پیش‌بینی امسال حضور حدود 320 هزار دانش‌آموز در استان همدان خواهد بود.

وی از ثبت‌نام 295 هزار دانش‌آموز در سامانه «سناد» برای سال تحصیلی 1402-1401 خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که آمار مذکور تا ابتدای مهرماه به 320 هزار نفر افزایش خواهد یافت که 85 درصد کلاس‌بندی آن‌ها انجام شده است.

   بازماندن از تحصیل به‌دلیل کودک‌همسری و کار

نقوی با بیان اینکه وضعیت خوبی درخصوص بازماندگان از تحصیل نداریم، اظهار کرد: در مهاجران ترک تحصیل دختران به‌علت ازدواج زودهنگام و کودک‌همسری و در ازندریان ترک تحصیل پسران به‌علت کار را شاهد هستیم.

شناسه خبر 59395