شناسه خبر:59448
1401/6/9 09:01:08
با حضور استاندار و در هفته دولت انجام شد؛

افتتاح رسمی مجتمع خدماتی رفاهی کهکشان منطقه همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مجتمع خدماتی رفاهی تیرپارک کهکشان منطقه همدان هفتم شهریورماه 1401 در هفته دولت و با حضور استاندار به‌طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در این آیین گفت: برای رونق صنعت گردشگری در استان باید زمینه‌های آن مهیا شود، راه‌اندازی مجموعه‌های خدماتی بین راهی این‌چنینی می‌تواند خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه کند و استان را هرچه بیشتر به سمت این صنعت پاک سوق دهد.

بر پایه این گزارش در ادامه مراسم معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ابراز کرد: برای راه‌اندازی مجتمع کهکشان با احتساب هزینه خرید زمین، مبلغی معادل 250 میلیارد ریال هزینه شده است.

محسن معینی‌فرد افزود: جایگاه کهکشان در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع (دو هزار متر زیربنا) دارای دو مخزن ذخیره‌سازی بنزین معمولی (60 هزار لیتری) و یک مخزن نفتگاز (60 هزار لیتری) است.

وی با بیان اینکه در این جایگاه فرآورده‌های نفتی مایع از طریق هشت نازل از نوع نفت ابزار تحویل باک خودروها می‌شود، تصریح کرد: درمجموع امکان سوخت‌گیری هم‌زمان هشت خودرو سبک و سنگین در جایگاه وجود دارد.

معینی‌فرد ادامه داد: درحال حاضر برای هشت نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده و درصورت تکمیل بخش‌های خدماتی مجتمع، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 40 نفر برسد.

معاون بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: نمازخانه بانوان و آقایان، 24 چشمه سرویس بهداشتی، تعویض روغنی، کارواش، سوپرمارکت و رستوران با ظرفیت 300 نفر ازجمله امکانات موجود در این جایگاه برای رفاه حال مشتریان است.

وی یادآور شد: در مرحله نخست بهره‌برداری از این جایگاه، عرضه فرآورده بنزین و نفت گاز مد نظر قرار دارد، اما اختصاص فضا و زیرساخت لازم برای ایجاد ایستگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) نیز پیش‌بینی شده است که در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول از پیاده‌سازی کامل زیرساخت طرح کهاب در این جایگاه خبر داد و گفت: تاکنون مراحل سه‌گانه به‌صورت آزمایشی طرح کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین در این مجتمع اجرا شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار متر فضا برای توقف کامیون‌های سنگین و ترانزیتی (تیرپارک) در این مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی اختصاص داده شده که رانندگان این خودروها می‌توانند با خیال راحت ماشین خود را در این محل امن پارک کرده و از امکانات اقامتی استفاده کنند.

با راه‌اندازی این مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در منطقه همدان تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی به 126 خواهد رسید که از این تعداد 80 عدد آن عرضه فرآورده نفتی مایع، 21 جایگاه دومنظوره مایع با سوخت پاک سی‌ان‌جی و 25 عدد تک‌منظوره گاز طبیعی فشرده است.

جایگاه تیرپارک کهکشان در کیلومتر 23 لاین برگشت جاده همدان - اسدآباد قرار گرفته که در مسیر بزرگراه کربلا می‌تواند میزبان شایسته‌ای در مسیر برگشت خیل زائران اباعبدالله‌الحسین‌(ع) باشد.

شناسه خبر 59448